خوراک و غذا

گران ترین مواد غذایی در دنیا (از خاویار ایرانی تا قارچ ترافل ایتالیایی)

گران ترین مواد غذایی در دنیا (از خاویار ایرانی تا قارچ ترافل ایتالیایی)

آوازه گران قیمت بودن برخی خوراکی ها در جهان پیچیده است و کمتر کسی پیدا می شود که اسم این غذاهای لاکچری و لوکس را نشنیده باشد. به طور مثال زعفران و خاویار در این زمینه شهرت جهانی دارند. اما اگر کنجکاو هستید تا با گران ترین مواد غذایی در دنیا آشنا شوید، این مطلب برای شماست. در ادامه برایتان لیست ده مورد از خوشمزه ترین و گران ترین مواد غذایی را تهیه کرده ایم، از گران ترین غذاهای دریایی مانند خاویار تا طلای سرخ یعنی زعفران، پس ادامه این مطلب را از دست ندهید.

گران ترین غذاهای دنیا کدامند؟

  1. خاویار
  2. ماهی فوگو
  3. ایبریکوهام
  4. قارچ ژاپنی ماتسوتاکه
  5. زعفران
  6. وانیل
  7. هنداونه سیاه
  8. گردن غاز
  9. صدف خوراکی
  10. ترافل سفید

1. خاویار (Caviar)

خاویار

صدر نشین این لیست خاویار است. این غذای خوشمزه و لذیذ از تخم های ماهی خاویار تهیه می شود؛ برای تهیه این غذا تخم های خاویار را به زحمت از ماهی جدا می کنند و ماهی را برای تولید تخم های بیشتر پرورش می دهند. خاویار آسترا OSETRA و بلوگا BELUGA دو ماهی از ماهی های دریای خزر هستند که از آن ها تخم خاویار خارج می کنند. یکی از معروف ترین و لذیذترین خاویارها خاویار الماس طلایی است که محبوبیت بسیار زیادی دارد.

قیمت خاویار به موارد زیادی بستگی دارد که برایتان توضیح داده ایم. گران ترین خاویار Strottarga Bianco است. این خاویار خوشمزه و گران قیمت تخم ماهی آلبینو با ذرات طلای 24 عیار از ماهی خاویاری آلبینو سیبری است. یک قاشق غذاخوری از آن قیمتی معادل حدودا 37000 دلار دارد. (هر چه رنگ خاویار روشن تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است)

2. ماهی فوگو (Fugo Fish)

گران ترین مواد غذایی

در یکی از رستوران های ژاپن یک تکه ماهی پفی و یا فوگو قیمتی معادل 470 دلار دارد. یکی از دلایل گرانی این ماهی روش طبخ آن است. اگر آن را به درستی تهیه نکنند می تواند بسیار مضر و کشنده باشد. این ماهی سم تترودوتوکسین دارد و جالب است بدانید روش طبخ آن را فقط آشپزهایی بلد هستند که چندین سال به صورت تخصصی آموزش دیده اند. اما این ماهی لذیذ، دارای طعم ملایمی است.

3. ایبریکو هام (lberico ham)

ژامبون سیاه

ممکن است نام پارمای ایتالیایی را شنیده اید؛ این ژامبون خوشمزه و لذیذ در دسته بندی گران ترین مواد غذایی قرار دارد و جالب است بدانید از پای عقب خوک های سیاه تهیه می شود. این خوک ها از بلوط و یا بلوتو اسپانیایی تغذیه می کنند. نام دیگر این ژامبون پنجه سیاه است؛ و طعم لذیذ آن به دلیل وجود اسید اولئیک در بلوط است. این ژامبون از 24 تا 36 ماهگی خوک تهیه می شود و شما برای میل کردن یک ران آن باید مبلغی حدود 4500 دلار بپردازد. لازم است این ژامبون را ظرف یک ماه مصرف کنید تا تازگی خود را از دست ندهد.

4. قارچ ژاپنی ماتسوتاکه (Matsutake)

گران ترین مواد غذایی

قارچ ژاپنی ماتسوتاکه در دسته گران ترین غذاها قرار دارد و به ازای هر پوند قیمت آن حدود 1000 دلار می باشد. این قارچ ها طعم شیرین و تندی دارد که بسیار لذت بخش است. اگر اهل میل کردن غذاهای تند هستید از این قارچ های خوشمزه غافل نشوید. یکی از اصلی ترین دلایل گرانی این غذا پس از طعم لذیذ آن، نابودی زیستگاه آن است که توسط کرم ها در حال خراب شدن است. این قارچ ها فقط یک بار در سال کشت می شوند و میزان برداشت آن کمتر از 1000 تن است. در تهیه غذا با این نوع قارچ ها چاشنی مخصوصی به آن اضافه می کنند تا طعم آن را لذت بخش و لذیذ کنند.

5. زعفران (Saffron)

زعفران

زعفران نیز در دسته بندی گران ترین مواد غذایی قرار دارد؛ قیمت آن حداکثر 5000 دلار تا 10000 دلار می باشد. این گیاه که به کروکوس معروف است فقط یک هفته در سال برداشت می شود. برداشت این ادویه کار زمان بری است و تا زمانی که آماده مصرف شود بسیار زمان می برد تا از زمین کشاورزی برداشت، تمیز و خشک شود. فواید زعفران برای سلامتی بدن بسیار زیاد است و از التهاب بدن جلوگیری می کند؛ همچنین این گیاه در درمان دردهای قاعدگی بسیار تاثیرگذار است.

6. وانیل (Vanilla)

گران ترین مواد غذایی

بسیار عجیب است که یک چوب این قدر گران قیمت باشد؛ وانیل ماداگاسکار با دیگر وانیل ها متفاوت است و حاوی 1.2 درصد وانیلین است. قیمت وانیل ماداگاسکار هر پوند 600 دلار است. وانیل یکی از گران قیمت ترین ادویه های دنیا است که در بسیاری از دسرها، کیک ها، غذاها و … استفاده می شود. مزه آن کمی مزه بستنی و خنکی می دهد که به غذا و دسر شما مزه لذت بخشی می دهد. علت گرانی آن به دلیل وجود طوفان های شدیدی است که دانه های وانیل را از بین می برد و مقدار آن را کم می کند.

7. هندوانه سیاه (Black Watermelon)

هندوانه سیاه

یکی از گران ترین مواد غذایی هندوانه سیاه است که به دنسوکه ملون معروف است. این هندوانه طعمی شیرین و ترد دارد؛ و از جزیزه هوکایدو می آورند. این هندوانه ها نیاز به ماه ها مراقبت دارد تا رشد کرده و تکامل یابد. جالب است بدانید این هندوانه را در ژاپن به عنوان هدیه عروسی تقدیم می کنند.

8. گردن غاز (Goose Brancles)

این غازها، غازهای مخصوصی هستند که روی صخره ها زندگی می کنند و می توان آن ها را هنگام جزر و مد و یا شنا کردن شکار کرد.غازهای بومی شرق اقیانوس اطلس را می شود در اسپانیا، فرانسه، مراکش، استرالیا و … شکار کرد. قیمت گردن این غازها به قیمت 125 دلار در هر پوند می رسد.این غذای خوشمزه را می توان با مقداری نمک و شراب مزه دار و سرو کرد.

9. صدف خوراکی

گران ترین مواد غذایی

در گذشته از صدف به عنوان عصرانه و میان وعده استفاده می کردند؛ اما به مرور زمان و صید زیاد امروزه صدف ها کمیاب شده و در لیست لوکس ترین غذاها قرار گرفته است. امروزه صدف به صورت خام و همراه با یخ سرو می شود؛ ضمن این که هزینه بسیار بالایی نیز دارد.

10. ترافل سفید

ترافل سفید به عنوان یک ماده گران بها در صنعت غذایی دیده می شود. (منظورمان از ترافل، ترافل کاکائویی نیست) بلکه این ترافل ها توسط خوک ها از زیر خاک خارج و استفاده می شود. جالب است بدانید امروزه از ترافل سیاه به عنوان الماس سیاه نام برده می شود. این ترافل ها از دیگر ترافل ها ارزش بیشتری دارد و گران قیمت تر است؛ سرآشپزها امروزه از ترافل بر روی سالاد، املت و یا سس ها استفاده می کنند.

نکته آخر

حداقل با یکبار میل کردن می توانید متوجه مزه متفاوت و لذیذ این غذاها شوید؛ از مصرف غذاهای مقوی از جمله خاویار غافل نشوید؛ اگر به دنبال یک تجربه لذیذ در وعده های غذایی خود هستید توصیه می کنیم از مصرف غذاهای نام برده غافل نشوید. برای ثبت سفارش و خرید انواع خاویار می توانید از قسمت فروشگاه محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید و آن را ثبت کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن درب منزل تحویل بگیرید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *