خوراک و غذا, سرو و نگهداری

لاکچری ترین و گران ترین غذاهای دریایی چیست؟

لاکچری ترین و گران ترین غذاهای دریایی

برخی موجودات دریایی به شدت کمیاب و خاص هستند؛ این موضوع باعث گران بودن این موجودات شده و هر رستورانی که غذاهایی با مواد اولیه گران قیمت ارائه می‌دهد، در لیست لاکچری ترین رستوران های غذای دریایی دنیا قرار می گیرد. گران ترین غذاهای دریایی لزوما خوشمزه ترین غذاها نیستند؛ بسته به ذائقه غذایی تان، ممکن است عاشق این غذاها شوید یا از آن ها خوشتان نیاید.

لیست لاکچری ترین و گران ترین غذاهای دریایی

معمولا غذاهای دریایی گران قیمت، شامل یک غذای بخصوص و تکی نیستند؛ غذای اصلی در بشقاب غذایی سرو می شود که شامل صدف، خاویار یا سایر غذاهای دریایی قیمت بالا است.در این مقاله به معرفی چند مورد از گران ترین غذاهای دریایی در سراسر دنیا می پردازیم. برای آشنایی با این غذاهای لوکس و منحصر به فرد در ادامه با ما همراه باشید.

شاه میگو فریتاتا  (King Shrimp Frittata)

فریتاتا شامل میگو، خاویار، خرچنگ سرخ شده و سبزیجات است. این غذا برای اولین بار در نیویورک تهیه شد و خواستگاه اصلی آن شهر نیویورک و کشور ایتالیا است.

فریتاتا  یک املت ساده است که وقتی با خاویار سوروگا و شاه میگو به همراه تخم مرغ و سایر مخلفات ترکیب می شود، طعم دلچسبی می دهد. این ترکیب همچنین به شکل پیتزا نیز تهیه می شود. این غذا به عنوان یک وعده غذایی کامل و به عنوان صبحانه سرو می شود.

شاه-میگو-فریتاتا-_King-Shrimp-Frittata_

ماهی تُن باله آبی (Blufin Tune)

ماهی تن باله آبی، جزو نژادهای ماهی کمیاب و در حال انقراض است. صید این ماهی غیر قانونی است و به دلیل کمیاب بودن، این ماهی قیمت بسیار بالایی دارد. قیمت یک ماهی آبی 270 کیلوگرمی حدود 4-3 میلیون دلار است. از این ماهی بیش تر در غذای سوشی استفاده می شود و در ژاپن طرفداران زیادی دارد. همچنین این ماهی به صورت کبابی و یا پخته شده به همراه سس و سبزیجات نیز سرو می شود. ماهی تن باله آبی گوشت خوش طعمی دارد و درصد چربی آن نیز بالاست.

ماهی تُن باله آبی (Blufin Tune)

حلزون آبالون  (Snail abalone)

حلزون های آبالون از غذاهای دریایی هستند که در آمریکای لاتین و جنوب شرق آسیا محبوبیت زیادی داشته و به دلیل صید بی رویه، در سال های اخیر بسیار کمیاب شده اند. کمیاب بودن این گونه دریایی دلیل اصلی بالا بودن قیمت آن است. آبالون ها با گوشت طعم دار و صدف هاي رنگين کماني شان شناخته مي شوند.

حلزون آبالون  (Snail abalone)

خاویار الماس  (Almas Caviar)

خاویار الماس، تخم ماهی های زالی است که رنگ شفاف طلایی دارند. در تمام دنیا این نوع خاویار با نام Almas شناخته می شود؛ چرا که خاویار الماس ایران، جزو معروف ترین خاویار الماس های دنیا است. همچنین خواستگاه اصلی این نوع خاویار، کشور ایران می باشد.

بچه مار ماهی  (Baby snake fish)

جالب است بدانید که بچه مارماهی در گذشته به عنوان غذای قشر ضعیف جامعه شناخته می شد، اما امروزه در دسته غذاهای لوکس قرار دارد. این ماهی ها در حال انقراض هستند و شکار آن ها در بسیاری از موارد غیرقانونی محسوب می شود. دلیل اصلی گران بودن این ماهی نیز، کمیاب بودن آن است.

بچه مار ماهی  (Baby snake fish)

خاویار فیل ماهی (Elephant caviar)

خاویارها به عنوان یک خوراکی لوکس یا به عنوان مواد اولیه جهت تهیه غذاهای لوکس استفاده می شود. خاویار فیل ماهی یکی دیگر از انواع خاویارهایی است که در لیست گران ترین غذاهای دریایی قرار می گیرد.

این خاویار به شدت کمیاب بوده و در دریاچه خزر یافت می شود. خاویار فیل ماهی اغلب به عنوان وعده صبحانه همراه با تخم مرغ میل می شود. این خاویار عطر و طعم بسیار خوبی دارد. خاویار فیل ماهی ظاهری مشابه سایر خاویارها از جمله امپریال یا خاویار سیبری داشته و رنگ آن سیاه است. به این خاویار، خاویار بلوگا نیز می گویند.

خاویار فیل ماهی (Elephant caviar)

شاه صدف كافین بی  (Coffin by kibg Oyster)

امروزه صدف ها به یكی از محبوب ترین غذاهای دریایی تبدیل شده اند. صدف ها در گذشته غذاهای بسیار معمولی بودند، اما امروزه برخی از آن ها در دسته گران ترین غذاهای دریایی در دنیا قرار دارند. خواستگاه شاه صدف كافین بِی كشور استرالیا است. این نوع صدف تنها در خلیج كافین استرالیا یافت می شود.

برای حفظ مزه و فواید این صدف، معمولا آن را بع صورت خام و همراه با آبلیمو سرو می کنند. این صدف نسبتا بزرگ است و در برخی مواقع وزن یک شاه صدف كافین بِی ممكن است به یک كیلوگرم نیز برسد.

شاه صدف كافین بی  (Coffin by kibg Oyster)

ماهی بادکنکی  (Pufferfish)

Pufferfishها ماهی هایی هستند که برای دفاع از خودشان، بدنشان را با استفاده از آب باد می کنند؛ به همین دلیل به این ماهی ها ماهی بادکنکی می گویند. زیستگاه این ماهی ها آب های معتدل یا گرمسیری می باشد.

ماهی های بادکنکی سم خطرناکی دارند که قبل از مصرف باید به خوبی استخراج شود. در صورت خروج کامل سم، این ماهی فواید بی شماری برای بدن دارد. با توجه به حساسیت این موضوع، بهتر است ماهی بادکنکی تنها در رستوران های معتبر میل شود. این ماهی در ژاپن غذای بسیار محبوبی بوده و معمولا به صورت سوشی سرو می شود.

ماهی بادکنکی  (Pufferfish)

سوپ بودا  (The Buddah Jumps Over the wall fish soup)

the Buddha Jumps Over the Wall  نام سوپی است که به فارسی معنای آن “بودا از دیوار می پرد” است. این سوپ با نام عجیبی که دارد یکی از گران ترین غذاهای دریایی به شمار می رود. خواستگاه این غذا کشور چین است. این غذا با دستورهای مختلفی تهیه می شود؛ برای مثال در كشور انگلستان به این سوپ تركیبات گران قیمتی مانند خیار دریایی، قارچ گلی ژاپنی، بال كوسه ماهی و آلابون اضافه می شود.

سوپ بودا در لندن طرفداران بسیار زیادی دارد. در تهیه سوپ بودای لندنی از آبزیان اقیانوس استفاده می شود؛ به همین دلیل تهیه مواد چنین غذایی سخت بوده و قیمت آن نیز خیلی گران است.

سوپ بودا  (The Buddah Jumps Over the wall fish soup)

خرچنگ زیلیون فریتات  (Zillion Lobster Frittat)

خرچنگ زیلیون فریتات جزو غذاهای خاصی است که تنها در آمریکا ارائه می شود. این غذا همراه با خاویار و سیب زمینی می باشد. برخی هتل های لاکچری آمریکا از جمله Norma و Me Parker Meridien این غذا را در منوی هتل خود ارائه می دهند.

پوش پای  (posh pie)

پوش پای یک غذای دریایی استرالیایی است. در دستور این غذا گوشت گاو، سبزیجات، سیب زمینی، پیاز، خمیر نان، صدف، فیلینگ پای ، تخم مرغ، ژله مار ماهی به کار برده می شود. ژله مارماهی، فیلینگ پای و صدف علت گرانی این غذای خاص دریایی هستند.

پوش پای  (posh pie)

کلام پایانی

در این مطلب لیستی از گران ترین غذاهای دریایی را ارائه دادیم. به طور کلی غذاهای دریایی با توجه به ارزش غذایی بالا و نوع صید خاصشان، گران تر از غذاهای غیر دریایی هستند. اما برخی گونه های جانوران دریایی، به دلیل کمیاب بودن، در دسته گران ترین غذاهای دریایی قرار می گیرند. قیمت این غذاها معمولا چند برابر حقوق ماهانه یک کارمند در اروپا است. برخی از این غذاها حتی تا 500-400 هزار دلار قیمت زده می شوند.

لیستی که در این مطلب ارائه کردیم شامل تمام غذاهای لاکچری دریایی نبود و هدف ما اشاره کلی به معروف ترین غذاهای دریایی گران قیمت بود.

سایت فروشگاه اینترنتی خاویار کالچر محصولات خاویاری با کیفیتی ارائه میکند که میتوانید خاویار اصل را با کیفیت عالی از این مجموعه تهیه کنید و از آن لذت ببرید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *