خوراک و غذا

تهیه غذا با خاویار، 10 غذایی که می توان با خاویار تهیه کرد

تهیه غذا با خاویار

خاویار یکی از مواد غذایی گران قیمت و مقوی است که مخاطب خاص خود را دارد؛ و بیشتر در غذاهای لاکچری در مهمانی های مجلل استفاده می شود و به غذا روحی سلطنتی می بخشد. در این مقاله سعی کردیم تا بهترین طرز تهیه غذا با خاویار را که می توانید سرو کنید تهیه کنیم، پس با ما همراه باشید.

تهیه غذا با خاویار

در این بخش لیستی از 10 غذایی که می توان با خاویار تهیه و سرور کرد را ارائه کرده ایم که می توانید آن ها را تهیه کنید و از طعمشان لذت ببرید.

1. خاویار با پوره سیب زمینی

تهیه غذا با خاویار

مواد لازم:

خاویاربه میزان لازم
سیب زمینی3 عدد متوسط
خامهبه میزان لازم
نمک و فلفلبه میزان لازم
شیربه میزان لازم
نان تستبه میزان لازم
کره50 گرم

طرز تهیه:

سیب زمینی ها را به خوبی بشورید تا حسابی تمیز شود؛ سپس قابلمه ای بردارید آن را تا نیمه آب کنید و سیب زمینی ها را دورن قابلمه بگذارید. اجازه دهید تا به نقطه جوش برسد و سیب زمینی ها بپزد.(چنگال بردارید و درون سیب زمینی فرو کنید اگر به راحتی داخل و خارج شد یعنی سیب زمینی شما پخته است.) اکنون ظرفی دیگر را روی حرارت قرار دهید و کره، خامه و شیر را به خوبی مخلوط کنید تا یکدست شود. (عجله نکنید تا کره ذوب به خوبی شود.) پس از پخته شدن سیب زمینی ها آن ها را پوست بکنید و له کنید.

مخلوط شیر و خامه را روی سیب زمینی ها بریزید و به خوبی مخلوط کنید. نون تست را بردارید و مقداری از مخلوط سیب زمینی را روی آن بریزید و روی آن خاویار بریزید. (می توانید از ماسورهای خامه کشی استفاده کنید و سیب زمینی را روی نان تست بریزید تا شکل زیبا تری داشته باشد.)

2. تاگلیاتل خاویار خامه ای

تاگلیاتل خاویار خامه ای

شما عزیزان می توانید ماکارانی را با خاویار میل کنید به شرطی که از اضافه کردن سس قرمز خودداری کنید. در تهیه این غذا ماکارانی های رشته ای بسیار باریک را با سس خامه مخلوط می کنیم؛ از جمله دیگر مواد لازم در تهیه این غذا تخم مرغ، پارمزان ، شیر و دیگر طعم دهنده ها هستند.

3. تخم مرغ های فانتزی با خاویار و کرم فریشه

تهیه غذا با خاویار

مواد لازم:

تخم مرغ12 عدد
سس مایونز124 گرم
کرم فریشه6 قاشق غذا خوری
خردل دیژون2 قاشق غذا خوری
نمک1/2 قاشق غذا خوری
فلفل1/4 قاشق غذا خوری
موسیر1 عدد کوچک
خاویار28 گرم
پیازچه یا شوید تازه خرد شدهبه میزان لازم

طرز تهیه:

قابلمه ای را تا نیمه آب کنید و تخم مرغ ها را همراه کمی نمک درون آن بپزید. هنگامی که پخت پوست آن را بکنید. سپس همه تخم مرغ ها را از طول نصف کنید و زرده آن را جدا کنید؛ زرده ها را درون کاسه ای بریزید و آن ها را له کنید. ما بقی مواد شامل سس مایونز، خردل، نمک، فلفل و کرم فریشه را به زرده ها اضافه و مخلوط کنید. سپس به کمک قاشق یا ماسوره شیرینی پزی مخلوط زرده ها را روی سفیده ها قرار دهید و روی آن را با خاویار، پیازچه یا شوید و موسیر تزیین کنید. تهیه غذا با خاویار بسیار آسان است و شما می توانید ظاهر زیبایی از آن را درست کنید تا کودکان نیز بیشتر جذب شوند.

4. رولا ماهی سالمون با اسفناج

تاگلیاتل خاویار خامه ای

این غذا یکی از خوشمزه ترین غذاهای دریایی و در اصل ابتکاری است. در تهیه این غذا با خاویار از ماهی کلاسیک، اسفناج، پنیر خامه ای و … استفاده می شود. این غذا بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد و ظاهر زیبایی دارد.

5. دیپ چهارلایه با خاویار

مواد لازم:

تخم مرغ پخته شده6 عدد
سس مایونز2 قاشق غذا خوری
خامه ترش2 قاشق غذا خوری
نمک1/2 قاشق چای خوری
پیاز قرمز خرد شده1 فنجان
پنیر خامه ای250 گرم
پیازچه تازه1/3 فنجان ورقه های نازک
خاویار سیاه 30 گرم
کراکر های آبیبه میزان لازم
اسپری روغن خوراکیبه میزان لازم

طرز تهیه:

تخم مرغ ها را به همراه سس مایونز، خامه ترش و نمک درون کاسه ای بریزید و مخلوط کنید. قالب را با اسپری کمی چرب کنید؛ سپس مخلوط تخم مرغ را کف قالب به طور یکدست پخش کنید و روی آن پیاز خرد شده، پنیر خامه ای و پیازچه بریزید و سطح آن را صاف کنید و این کار را یک بار دیگر تکرار کنید تا 4 لایه داشته باشید؛ حال در ظرف مورد نظر قالب را برگردانید و روی آن را با کراکر و خاویار تزئین کنید.

6. سرو خاویار و گل کلم سوخاری

تهیه غذا با خاویار

مواد لازم:

گل کلم متوسط خرد شده1 عدد
آرد معمولی225 گرم
تخم مرغ همزده3 عدد
نمک1 قاشق چای خوری
سیر له شده1 حبه
جعفری خرد شده3 قاشق غذا خوری
روغن زیتون (جهت سرخ کردن)به میزان لازم
فلفل سیاهبه میزان لازم
پنیر پارمزان رنده شدهبه میزان لازم

طرز تهیه:

گل کلم خرد شده را در ظرفی پر از آب بریزید و به آن کمی نمک اضافه کنید تا بجوشد. (اجازه دهید آنقدر پخته شود تا نرم شود.) سپس گل کلم ها را با ملاقه از آن ها بیرون بیاورید و آب آن را نگه دارید. اکنون جعفری خرد شده، پارمزان، آرد و سیر را به گل کلم های سرد شده اضافه کنید و مخلوط کنید. تخم مرغ ها را هم زده و به همراه نمک و فلفل به گل کلم ها اضافه کنید تا حالت خمیری در بیاید. ماهیتابه را روی حرارت قرار دهید و با کمی روغن زیتون مواد تهیه شده را با قاشق چای خوری یا سوپ خوری به دلخواه خودتان درون تابه سرخ کنید. مخلوط گل کلم های سرخ شده را درون ظرف همراه با خاویار سرو کنید و لذت ببرید.

7. خاویار با صدف

تاگلیاتل خاویار خامه ای

محصولات دریایی یکی از بهترین مواد برای ترکیب کردن با خاویار است. برای تهیه این غذای لذیذ باید صدف ها را روی یخ بگذارید؛ آن ها را باز کرده و مقداری خاویار را درون صدف ها قرار دهید. برای مزه دار کردن آن نیز باید از نمک، فلفل و سرکه استفاده کنید.

8. ماهی خاویاری دودی با سرو خاویار

تهیه غذا با خاویار

مواد لازم:

روغن زیتون1/4 فنجان
نمک کوشربه میزان لازم
خاویار سیاه30 گرم
تخم بلدرچین4 عدد
ماهی خاویاری دودی5 کیلوگرم
پیاز کوکتل1/4 فنجان
چیبس چاودار و ترشی شوید (دلخواه برای سرو)به میزان لازم
کاهو برش داده شدهبه میزان لازم
پنیر خامه ای3 قاشق غذا خوری
سرکه بالزامیک سفید1 قاشق غذا خوری
نان تستبه میزان لازم

طرز تهیه:

تخم بلدرچین را در ظرف آب در حال جوش اضافه کنید و اجازه دهید 2 دقیقه پخته شود. پس از خنک شدن؛ پوست شان را بکنید. روی نان تست ها پنیر بمالید؛ سپس خاویار روی آن بریزید. حال ماهی ها را روی خاویار و پنیر اضافه کنید و با کاهو سرو کنید. (می توانید سرکه را به همراه کمی روغن زیتون به کاهو اضافه کنید تا مزه دار شود.)

9. موس گیاه ترشک با کرم لیمو و خاویار

تاگلیاتل خاویار خامه ای

مواد لازم:

برگ ترشک ساقه دار1 و 1/2 فنجان
آب مرغ و سبزیجات1 فنجان
آب لیموبه میزان لازم
خاویار اصل30 گرم
کرم فریشه1/4 فنجان
خامه غلیظ1 و 1/4 فنجان
سرکه قرمز1 قاشق غذا خوری
ژلاتین3/4 قاشق غذا خوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه:

3/4 آب مرغ را به همراه برگ ترشک ها پوره کنید؛ 1/4 آب مرغ و ژلاتین را 2 دقیقه روی حرارت کم گرم کنید. سپس سرکه قرمز و 2 قاشق آب لیمو، نمک و فلفل اضافه کنید. 1 فنجان خامه را به ژلاتین و ترشک اضافه کنید. حال مخلوط به دست آمده را در ظرف های تک نفره بریزید. 1/4 خامه باقی مانده، نمک، فلفل، آبلیمو و فریشه را مخلوط کنید تا حالت خمیری پیدا کند. اکنون مخلوط را روی ظرف بریزید و با خاویار تزیین کنید.

10. املت خاویار و خامه ترش

در تهیه این غذا از تخم مرغ، خامه ترش، نمک، فلفل، کره، پیازچه و خاویار استفاده می شود. تهیه غذا با خاویار بسیار مقوی بوده و شما عزیزان می توانید به سادگی این غذای خوشمزه را در کمترین زمان ممکن تهیه کنید.

تهیه غذا با خاویار

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *