خوراک و غذا

معرفی بهترین رستوران های غذای دریایی در تهران

رستوران غذای دریایی

امروزه افراد زیادی علاقه به استفاده از غذاهای دریایی پیدا کرده اند. با توجه به کاملتر شدن آگاهی و اطلاعات مردم نسبت به مواد غذایی که مصرف می کنند، تمایل به استفاده مواد غذایی سالم بیشتر شده. غذا های دریایی از سالم ترین و مفید ترین مواد غذایی برای بدن و سلامت آن هستند. اما نحوه درست کردن و طبخ این مواد غذایی بسیار اهمیت دارد. ما در ادامه قصد داریم در مورد بهترین رستوران های غذای دریایی در تهران صحبت کرده و برخی از آن ها را به شما معرفی کنیم. چنانچه شما یکی از افرادی هستید که قصد دارید غذا های دریایی را در رژیم غذایی خود وارد کنید، این مطلب را از دست ندهید.

خواص و انواع مواد غذایی دریایی

مواد غذایی دریایی فواید و خواص زیادی برای بدن داشته و می توانند ویتامین ها و مواد مورد نیاز بدن را تامین کنند. قرار دادن مواد غذایی دریایی در رژیم غذایی، باعث می شود افراد به بیماری های مختلف مانند پوکی استخوان، پیری زودرس و آلزایمر مبتلا نشده و یا احتمال ابتلاء آن ها به این بیماری ها بسیار کم شود. موجوداتی مانند ماهی، میگو، خرچنگ، صدف و غیره منبع تامین ویتامین های مورد نیاز بدن انسان هستند.

همه این مواد حاوی مقدار زیادی امگا 3، پروتئین های گروه A، B، D، E و بسیاری ویتامین های دیگر هستند. همانطور که می دانید ماهی ها انواع مختلفی دارند، ماهی قزل آلا یکی از منابع مهم برای تامین امگا 3 مورد نیاز بدن افراد است. این ماهی به دلیل دارا بودن پروتئین های زیاد، چربی کم و خاصیت انرژی بخشی فراوان، بسیار مورد توجه قرار گرفته و به شکل های مختلفی مانند قزل آلا شکم پر، قزل آلا سوخاری و غیره طبخ می شود. ماهی سالمون نیز ماهی روغنی محسوب می شود. این ماهی به طرز عجیبی به ساخت و ترمیم DNA کمک می کند.

با استفاده از این ماهی می توانید غذا هایی مانند سبزی پلو با ماهی که یک غذای اصیل ایرانی است را به خوبی درست کنید. خرچنگ ها نیز یکی دیگر از مواد غذایی دریایی هستند که طرفداران خاص خود را در کشور های مختلف دارند. خرچنگ ها سرشار از فسفر و کلسیم بوده و در تقویت استخوان ها نقش زیادی دارند. صدف ها نیز از مواد غذایی دریایی پر مصرف هستند. صدف ها بسیار کم کالری بوده و مقادیر زیادی آهن، سدیم، پتاسیم و کلسیم دارند. همچنین این ماده خوراکی سرشار از روی است که می تواند باعث افزایش سرعت بهبود زخم ها شود.

انواع غذاهای دریایی

انواع غذاهای دریایی

تا اینجا متوجه شدید که قرار دادن غذا های دریایی در رژیم غذایی بسیار مهم است. به ویژه برای کودکان و سالمندان که می تواند سیستم ایمنی آن ها را قوی تر کرده و از مبتلا شدن به بیماری های مختلف در این گروه های سنی جلوگیری کند. همان طور که می دانید کشور ما از شمال به دریای خزر و از جنوب به خلیج فارس می رسد. در هر کدام از این دریاها ماهی ها و مواد غذایی مختلفی وجود دارد. مردم شمال و جنوب ایران این مواد غذایی دریایی را به شکل های مختلفی با توجه به ذائقه خود طبخ می کنند. با استفاده از این مواد غذایی دریایی می توان غذا های متنوعی درست کرد. مانند سبزی پلو با ماهی، قلیه ماهی، ماهی دودی، ماهی شکم پر و غیره.

امروزه با توجه به ورود مسافران و گردشگران به کشور ما و انتقال فرهنگ های مختلف، غذاهای خارجی و مخصوص کشور های مختلف نیز در ایران طرفداران زیادی پیدا کرده. به عنوان مثال غذاهای چینی مانند میگو های سرخ شده و ماهی سرکه ای از پر طرفدارترین غذاهای دریایی کشور چین به شمار می آیند. اگر بخواهیم گران ترین و لاکچری ترین غذای دریایی را به شما معرفی کنیم، می توانیم به حلزون آبالون، ماهی تن باله آبی، شاه میگو فریتاتا و خاویار الماس اشاره کنیم. خاویار الماس ایران، گران ترین غذای دریایی موجود در ایران به شمار می آید و جالب است بدانید تنها خواستگاه این نوع خاویار، کشور ایران است.

ویژگی رستوران های غذای دریایی

ویژگی رستوران های غذای دریایی

به دلیل استقبال زیاد مردم از غذا های دریایی، رستوران های مختلفی اقدام به تهیه و طبخ این غذا ها کرده اند. بیشتر این رستوران ها به صورت تخصصی به طبخ غذاهای دریایی مشغول اند. این رستوران ها برای معروف شدن باید ویژگی های خاصی داشته و کیفیت بالایی ارائه دهند. روش طبخ مواد غذایی دریایی، متفاوت از سایر مواد غذایی است. در طبخ این مواد باید از ادویه ها و روش های مخصوص برای حفظ ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این مواد استفاده کرد. استفاده از سر آشپز های ماهر و دوره دیده در این امر بسیار موثر خواهد بود. استفاده از مواد دریایی تازه که به صورت روزانه صید می شوند، در کیفیت غذا موثر است. منوی غذایی متنوع با استفاده از مواد غذایی دریایی باعث جذب مشتریان بیشتری خواهد شد. یک رستوران غذای دریایی سعی می کند فضا و دکوراسیونی را تهیه کند که تداعی گر فضای دریا و آرامش آن باشد.

بهترین رستوران های غذای دریایی در تهران

در تهران نیز به عنوان پایتخت ایران رستوران های زیادی در زمینه تهیه و طبخ غذا های دریایی فعالیت می کنند. برخی از این رستوران ها نسبت به سایرین از محبوبیت و شهرت زیادی برخوردارند. این شهرت نتیجه تلاش، به کارگیری افراد ماهر و صرف هزینه های بسیار از طرف صاحبان این رستوران ها بوده است. در ادامه به معرفی معروف ترین و بهترین رستوران های غذای دریایی در تهران و بیان برخی از ویژگی های منحصر به فرد آن ها خواهیم پرداخت.

رستوران فیش اند چیپس

رستوران رستوران غذای دریایی فیش اند چیپس

این رستوران بیشتر غذاهای دریایی خود را به شکل فست فود تهیه می کند. این امر باعث شده جوانان و کودکان زیادی علاقه مند به غذاهای این رستوران شوند. این رستوران دو شعبه به نام های عمو جک واقع در شهرک غرب و عمو جیمی واقع در سعادت آباد داشته و غذا هایی مانند میگو سوخاری، پاستا با میگو، سزار با میگو و غیره جزء لیست منوی غذایی آن هستند.

آدرس شعبه عمو جک: تهران، شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان بهارستان، پلاک 9
شماره تماس شعبه عمو جک: 02188580710

آدرس شعبه عمو جیمی: سعادت آباد، میدان کتاب، خیابان کوهستان، مرکز خرید تجاری اپال، طبقه 9
شماره تماس شعبه عمو جیمی: 02126350310

رستوران جنوبی رافائل

رستوران غذای دریایی رافائل

این رستوران غذای دریایی در خیابان کریم خان زند تهران واقع شده است. تمامی غذاهای این رستوران به سبک مردم جنوب پخته می شوند. کادر و پرسنل خوش ذوق این رستوران با ایجاد فضایی کاملا متفاوت و اجرای موسیقی سنتی جنوبی به صورت زنده، به شکل بسیار جذابی حال و هوای جنوب را به تهران منتقل کرده اند.

آدرس: کریمخان، ابتدای میرزای شیرازی، پلاک 30
شماره تماس: 02188906383

رستوران آووکادو

رستوران غذای دریایی آووکادو

این رستوران دریایی در تهران، بیشتر غذاهای دریایی خارجی و آسیایی مانند سوشی دارد. به جرات می توان گفت سوشی های این رستوران کاملا بر اساس دستورالعمل سوشی های اصیل تهیه می شود. این رستوران غذای دریایی در منطقه ونک تهران واقع شده و امکان سفارش آنلاین همه غذا های خود را برای مشتریان فراهم کرده است.

سوشی رستوران دریایی آووکادو

آدرس: تهران، ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان حکیم اعظم، مجتمع پارک پرنس، جنب بانک پاسارگارد
شماره تماس: 02188212105

رستوران دریایی لاکان

رستوران دریایی لاکان

این رستوران در میدان جمهوری یعنی یکی از میادین اصلی شهر تهران تاسیس شده است. در این رستوران بیشتر ماهی های دریای خزر طبخ می شوند. غذاهای شمالی مانند میرزا قاسمی، ماهی دودی، کولی شور، چلو ماهی سفید انزلی و غیره در این رستوران به روش کاملا اصولی پخته می شوند. بسیاری از افراد به دلیل حال و هوای خوب این رستوران که تداعی گر شهر های شمالی است، به این رستوران مراجعه می کنند.

آدرس: تهران، میدان جمهوری، ضلع شمال شرقی
شماره تماس: 02166427848

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *