مقالات علمی, نحوه مصرف

مصرف خاویار برای سلامتی مو

خاویار برای مو

مصرف خاویار برای سلامتی مو

 دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم یکی از بهترین گزینه‌هایی است که برای تحقق این هدف می‌توانید مد نظر قرار دهید. به خاطر داشته باشید که سلامت مو از درون بدن آغاز می‌شود. شما باید به میزان کافی مواد مغذی که برای حفظ سلامت، درخشش، زیبایی و رشد مناسب مو مورد نیاز هستند را دریافت کنید. مصرف خاویار برای مو می‌تواند میزان زیادی از این مواد مغذی را برای شما به ارمغان بیاورد.

برای اینکه موهای زیبا و سالمی داشته باشید به پروتئین نیاز دارید. خاويار سرشار از اسید آمینه‌هایی مانند «متیونین» و «سیستین» مى‌باشد که پیش ساز کراتین هستند. این دو اسید آمینه از ترکیبات اصلی مو محسوب می‌شود که ساختار آن‌ها را قوی کرده و بهبود می‌بخشد. خاویار به عنوان منبع کاملی از اسیدهای آمینه نقش مهمی در ایجاد ساختار سالم مو فراهم می‌کند.

به عقیده‌ی متخصصان علاوه بر پروتئین، ویتامین‌های گروه B نیز برای رشد و حفظ زیبایی موها بسیار موثر‌ند. ویتامین‌های ب کمپلکس می‌توانند باعث کنترل ترشح سبوم در ناحیه‌ی پوست سر شوند و گردش خون را در ریشه‌ی موها تحریک کنند. به همین دلیل ریشه‌ی موها قوی شده و ساقه‌ی موها درخشان‌تر می‌شوند.

خاويار سرشار از ویتامین‌های گروه B می‌باشد که به زیبایی موها خدمت بزرگی می‌کند.

خاویار برای مو

اثرات مصرف خاویار برای مو

تحقیقات نشان می‌دهد خاویار سرشار از اسیدچرب ضروری مى‌باشد. پروتئین آن دارای اسیدآمینه آرژنین، هیستامین، ایزولوسین لیزین متیونین و سیستین است، چربی آن به دو صورت عمده وجود دارد که حاوی 25 درصد کلسترول و 75 درصد لیستین است.

خاویار همچنين سرشار از ویتامین‌های C، B،A، D، E، اسید فولیک و اسید پانتوتنیک است.

ویتامین D از مهم‌ترین ویتامین‌های لازم جهت رشد مو است. در کنار این ويتامين وجود ویتامین c و E و A نیز برای رشد بهتر مو مهم به شمار می‌روند. از آنجا که ویتامین E می‌تواند سبب بهبود رشد و توسعه مویرگ‌ها و عروق خونی گردد می‌تواند به رشد موها کمک نماید و در بسیاری از افراد سبب افزایش جریان خون به ریشه موهای سر می‌گردد و رشد موها را در بسیاری از افراد تسریع می‌نماید.

ویتامین A به لطف خواص آنتی اکسیدانی خود نه تنها از موی شما محافظت می‌کند، بلکه در تقویت و محافظت از بینایی و پوست نیز موثر است.

ویتامین A می تواند بافت و درخشش مو را با تحریک تولید چربی‌هایی که از مو در برابر شکنندگی محافظت می‌کنند، بهبود ببخشد.

ویتامین  C نيز یک آنتی اکسیدانى است  که می‌تواند به مبارزه با ریزش مو کمک کرده و همچنین رنگ طبیعی مو را حفظ کند.

یکی دیگر از فواید این ماده مغذی افزایش جریان خون به سمت پوست سر است که به دریافت هر چه بیشتر و بهتر مواد مغذی مورد نیاز برای رشد مو کمک می‌کند.

اگر فردی بتواند مقادیر کافی از این ویتامین‌ها را به بدن خود برساند، دارای موهایی زیبا با رشدی مناسب خواهد بود.

خاويار شامل مواد غذايى سالمى است كه مى تواند تمام تركيبات لازم جهت رشد و سلامت مو را به بدن برساند.

 

عناصر مغذی خاویار برای مو

خاويار يك ماده غذايي بسيار با ارزش است كه داراي ويتامينهاي A ، D و E و تركيبات مختلف ويتامين B شامل B1 ، B2 ، B12 ، اسيد فوليك و اسيد پانتونيك ميباشد و با داشتن چربيها و اسيد آمينه هاي با ارزش در رديف يكي از غذاهاي نيروبخش به حساب مي آيد . پروتئين خاويار شامل اسيدهاي آمينه آرژنين ، هيستيدين ، ايزولوسين ، لوسين ، لابسين و متيونين تشكيل مي دهد و چربي آن شامل 25 % كلسترول و 75 % ليستين مي باشد . به مواد تشكيل دهنده فوق بايد مواد معدني از قبيل يد و فسفر افزود.

علاوه براين فرآورده از ميران كالريزايي بالايي حدود 2300 تا 2700 كيلوكالري برخوردار است . خاويار يك ماده غذايي کامل  و آماده مصرف بوده و بسیاری از نیازهای ضروری جهت رشد و سلامت مو را فراهم می کند.

بدن نیز برای حفظ سلامت موها و رویش موهای جدید (بطور طبیعی هر انسان روزانه تا 50 تار ریزش مو دارد) نیازمند مقادیر کافی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و سایر مواد مغذی می‌باشد، عدم توازن مواد مغذی در بدن منجر به افزایش ریزش مو و کاهش رویش موهای جدید می‌گردد و از اصلی‌ترین علل ریزش مو هم در زنان و هم در مردان می‌باشد.

مو به عنوان بافت نرم بدن محسوب می‌شود و از لحاظ ساختار شبیه به پوست و سایر بافت‌های هم‌بند می‌باشد. بافت‌های هم‌بند برای ترمیم، رشد و حفظ سلامت خود نیازمند مواد مغذی از قبیل منیزیم، کلسیم، منگنز، روی و ویتامین‌های و BA, B, C, E، پروتئین و غیره می‌باشند.

ماهی خاویار از خانواده تاس ماهیان و از گونه‌های آبزی کم‌نظیری با قدمت چند صد میلیون سال زندگی بر روی کره زمین که شروع آن به عصر ژوراسیک باز می‌گردد است. ماهی خاویار به فسیل زنده نیز مشهور است. از ۲۷ گونه ماهی خاویار 6 گونه از آن‌ها در دریای مازندران وجود دارد. خاویار که تخم فراوری شده این ماهی می‌باشد از ارزش غذایی بالایی برخوردار است.

در هر ۱۰۰ گرم از خاویار شما شاهد:

  • ۲۶۴ کیلوکالری انرژی
  • ۱۹ گرم چربی (۴٫۱ گرم چربی اشباع، ۷ گرم چربی چند اشباع نشده و ۴٫۶ گرم چربی تک اشباع نشده)
  • فواید خاویار برای تقویت مو۵۸۸ میلی‌گرم کلسترول
  • ۱۵۰۰ میلی‌گرم سدیم
  • ۱۸۱ میلی‌گرم پتاسیم
  • ۴ گرم کربوهیدرات
  • ۲۵ گرم پروتئین
  • ۲۷۵ میلی‌گرم کلسیم
  • ۱۱٫۹ میلی‌گرم آهن
  • ۴۰۰ میلی‌گرم منیزیم
  • ۹۰۵ واحد ویتامین آ
  • ۱۱۷ واحد ویتامین دی
  • ۲۰ میکروگرم ویتامین ب ۱۲
  • ۰ میلی‌گرم ویتامین ث
  • ۰٫۳ میلی‌گرم ویتامین ب ۶

به واسطه وجود کامل ترکیبات مغذی در خاویار، مصرف این ماده غذایی دارای مزایای فراوانی برای رشد و سلامت مو می‌باشد. به واسطه وجود این ترکیبات مصرف اندک اما مدام خاویار تاثیرات شگرفی بر روی سلامت مو دارد به طوری که افراد بی نیاز از مصرف مکمل‌های تجاری خواهند شد.

برای تهیه خاویار اصل و با کیفیت بالا میتوانید به سایت خاویار کالچر  مراجعه کنید و همچنین از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تلفن: 02188652010
تلفن همراه: 09123205724
فکس: 88652113(021)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *