خاویار به عنوان یکی از خوراکی‌های گران و پرمخاطب بین المللی نیازی به معرفی ندارد. این خوراکی از تخم ماهی خاویار به دست می‌آید و یکی از گران‌ترین خوراکی‌های جهان محسوب می‌شود. دریای خزر نیز به عنوان بزرگترین منبع پرورش این ماهیان در جهان شناخته می‌شود که 90 درصد آن را تامین می‌کند. از این رو در ادامه به معرفی فروشگاه خاویار و مراکز خرید خاویار در تهران می‌پردازیم.

Caviar

انواع خاویار ایرانی

گونه‌های با کیفیت خاویار در ایران پرورش می‌یابد و در بازارهای داخلی و به ویژه جهانی به فروش می‌رسد. فیل ماهی، تاس ماهی روسی (چالباش) ، تاس ماهی ایرانی (قره برون) ، ماهی شیپ، ماهی ازون برون یا سوروگا از جمله گونه‌های اصیل ماهی در دریای خزر به شمار می‌روند. البته پادشاه ماهیان خاویاری، فیل ماهی (بلوگا امپریال) است. این ماهی به مدت زمان حداقل 12 سال برای بارداری نیاز دارد و مرغوب‌ترین گونه خاویار را به خود اختصاص می‌دهد.

خواص خاویار

در ادامه به بررسی بخشی از مزایای مصرف خاویار برای بدن اشاره می‌شود.

  • منبع تغذیه سرشار: خاویار سرشار از ویتامین B12، سلنیوم، آهن، سدیم و اسیدهای چرب DHA و EPA در نظر گرفته می‌شود.
  • کاهش علایم پیری پوست: وجود DHA به کاهش چین و چروک کمک می‌کند.
  • بهبود سلامت مغز و روان: وجود اسیدهای چرب امگا به مقدار کافی در خاویار، خطر ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.
  • سلامت قلب: خطر ابتلا به خطرهای قلبی را کاهش می‌دهد.
  • بهبود سیستم ایمنی بدن: سلنیوم و اسیدهای چرب امگا 3 در بهبود این سیستم تاثیرات فراوانی دارند.
caviar on bread

تفاوت خاویار اصل و تقلبی

لازم به توضیح است که نحوه صید و فرآوری نادرست خاویار، آن را غیر بهداشتی می‌کند. شرایط نامناسب محیط نگهداری و نیز ابزار غیربهداشتی در پروسه استحصال یا خاویارگیری، شرایط نامناسب حمل و نقل و نگهداری آن می‌تواند محصول را به انواع میکروب‌ها آلوده کند. برخی سودجویان نیز از انواع فرآورده‌های رنگی و ترکیبات غیرخوراکی برای افزایش کیفیت محصول به صورت مصنوعی بهره می‌برند که به شدت سلامتی محصول و مصرف کننده را تهدید می‌کند. از این رو خرید آن از فروشگاه خاویار معتبر، امری ضروری تلقی می‌شود.

بهتر است پیش از اقدام به خرید، با مراکز خرید خاویار در تهران و یا سایر شهرها آشنایی یابید. در این مراکز معتبر، خاویار در بسته بندی‌های شکیل و پلمپ شده و نیز به همراه تاریخ دقیق تولید و انقضا به همراه پروانه بهره برداری و بهداشت و به همراه مجوز دامپزشکی ارائه می‌شود.

 

از کجا خاویار بخریم؟

شاید بسیاری در داخل کشور به مراکز فروش معتبر خاویار آشنایی نداشته باشند و این سوال برای آن‌های پیش آید که از کجا خاویار بخریم؟ در پاسخ باید گفت، مراکز خرید خاویار در تهران یا سایر شهرهای بزرگ به تعداد فراوانی وجود دارند. در این فروشگاه خاویارهای متعدد انواع معتبر خاویارهای ایرانی با کیفیت بالا و ارگانیک در اختیار خریداران قرار می‌دهند. خرید خاویار در تهران پس از پرورش اصولی و تغذیه این ماهیان با خوراک با کیفیت صورت می‌پذیرد. آشنایی به مراکز فروش خاویار در تهران رضایت از خرید محصول را افزایش می‌دهد.

خاویار کالچر

مراکز خرید خاویار در تهران

در ادامه به معرفی یکی از مراکز معتبر خرید خاویار در تهران با عنوان کالچر می‌پردازیم. گروه آبزی گستران که با نام تجاری کالچر، مشهور است. این مرکز از سال 1383 به فعالیت تخصصی در این زمینه می‌پردازد. لازم به توضیح است که ارائه محصول با کیفیت توسط این مجموعه به کمک سایت‌های پرورش ماهیان خاویاری، مراکز تکثیر و پرورش، مراکز تخصصی فرآوری و استحصال خاویار و نیز مرکز نگهداری و کنترل کیفی تخصصی صورت می‌پذیرد تا بهترین محصول به بازار هدف معرفی گردد. مشتریان می‌توانند در استان مازندران، شهر ساری به صورت حضوری از خود مزرعه نسبت به خرید خاویار با کیفیت اقدام نمایند.

خاویار کالچر

خرید اینترنتی خاویار

امروزه خرید آنلاین خاویار نیز با محبوبیت فراوانی روبه روست چرا که مزایای خرید اینترنتی بر کسی پوشیده نیست. صنعت فرآورده‌های غذایی نیز در این زمینه برای تسهیل روند خرید و خدمت رسانی به خریداران در سراسر کشور دسترسی به محصولات خود را به صورت آنلاین فراهم نموده است. چنانچه مایل به خرید خاویار در تهران و یا سایر استان‌ها هستید، می‌توانید به راحتی انواع آن را در فروشگاه خاویار کالچر به آدرس https://caviarcultureco.com انتخاب نمایید. گرچه این امکان در سایت دیجی کالا نیز برای انواع محصولات این برند در نظر گرفته شده و قابل دسترسی است.

از جمله مزایای خرید اینترنتی خاویار به کمک این مجموعه، تحویل کالا به همراه یخ و کیف مناسب است. ارسال محصولات خوراکی به دلیل ماهیت فاسدشوندگی باید با پروتکل‌های مخصوصی همراه باشد. لازم است تا شرایط بهینه ارسال در دمای مناسب از طرف فروشنده در نظر گرفته شود. البته ارسال رایگان برای مشتریان تهرانی در نظر گرفته شده است که به جذابیت خرید می‌افزاید. هم چنین امکان پرداخت اینترنتی و یا حضوری برای خرید خاویار در تهران فراهم شده است. بسیاری از خریداران خاویار امکان حضور در فروشگاه خاویار را در تهران پیدا نخواهند نمود؛ از این رو خرید اینترنتی خاویار برای این افراد گزینه بسیار به صرفه‌ای قلمداد می‌شود.

خاویار کالچر

خرید خاویار در تهران به صورت حضوری

بسیاری مایل به مشاهده محصولات و آشنایی با انواع آن از نزدیک هستند. در این صورت امکان خطا در خرید کاهش می‌یابد. از این رو خرید حضوری در مراکز خرید فروشگاه خاویار کالچر فراهم شده است و خدمات متنوعی به مشتریان ارائه می‌شود. این محصولات مشابه محصولاتی هستند که در سایت مجموعه و یا دیجی کالا ارائه می‌شود و فروش حضوری محصولات به معنای فروش خاویار در تهران با کیفیت متفاوت نیست گرچه تنوع محصولی در خرید حضوری محصولات کالچر، تفاوتی با خرید آنلاین نخواهد داشت اما ممکن است خرید حضوری برای برخی جذابیت بیشتری داشته باشد. در نتیجه ما نیز این امکان را برای مشتریان فراهم کرده ایم.

نتیجه گیری و جمع بندی

گرچه خرید خاویار برای بسیاری خوراکی گران و تجملی در نظر گرفته می‌شود اما از محبوبیت استفاده از آن در بازار جهانی و ایرانی نمی‌کاهد. صرف خرید محصول ارزان قیمت به مخاطبین، تضمینی در ارائه خاویار با کیفیت در فروشگاه خاویار نمی‌شود. از این رو پیش از خرید، نسبت به ملاک‌ها و مزایای خرید آنلاین خاویار و یا مراجعه به مراکز خرید خاویار در تهران و سایر استان‌ها با قیمت‌های معقول، اطلاع کسب نمایید.