خوراک و غذا, ماهیان خاویاری

خاویار طلایی چیست؟

golden caviar

خاويار استرا يكى از انواع محبوب و گران قيمت خاويار در جهان مى‌باشد. اين خاويار از دو ماهى خاويار ايرانى و روس استحصال مى‌گردد.

خاويار استرا طيف رنگى متنوعى دارد كه از قهوه‌اى تيره تا طلايى گسترده مى‌باشد.

خاويار استرا طلايى كه به طعم قوى آن اشتهار دارد يكى از انواع كمياب خاويار است كه از ماهيان خاويار با سن بالاتر استحصال مى‌گردد. رنگ زرد طلايى و طعم قوى از شاخص‌هاى اين خاويار مى‌باشد.

 

  • انواع خاویار طلایی

خاويار استرا از دو گونه ماهى خاويارى ايرانى و روس استحصال مى‌گردد، زيستگاه اصلى آنها درياى كاسپين مى‌باشد.

امروزه به دليل صيد بى رويه جمعيت طبيعى ماهيان خاويارى درياى خزر رو به كاهش بوده و به مرز انقراض رسيده است از اين رو استفاده تجارى از ماهيان در حيات وحش و زيستگاه طبيعى آنها به شدت محدود شده است. و ماهيان خاويارى پرورشى جايگزينى مناسب براى آنها بوده است. ايران يكى از كشورهايى است كه فارم‌هاى پرورش ماهى خاويارى بزرگى دارد كه كيفيت بالاى خاويار آن توانسته است مشتريان متقاضى را در کشورهای مختلف راضى نمايد. خاويار اوريجينال استرا از ماهى خاويارى روس و ايرانى استحصال مى‌گردد.هر دو ماهى بومى درياى خزر بوده و از خاويارهاى برگزيده و مشهور در جهان مى باشند.

خاويار استرا بر اساس سايز و رنگ گريدبندى مى‌شود. دان‌هاى بزرگتر با رنگ روشن تر با ارزش‌تر محسوب مى‌گردند.

رنگ طلايى كه يكى از پديده‌هاى طبيعى محسوب مى‌گردد اما بسيار كمياب و غير قابل پيش بينى است.

اين تنوع رنگى دان خاويار و يونيك بودن رنگ طلايى به طور انحصارى مربوط به خاويار استرا مى‌باشد و به همين دليل است كه توسط سر آشپزهاى معروف جهان ستوده مى‌شود. رنگ طلايى پديده‌اى شگرف است كه در انواع ديگر ماهيان خاويارى ديده نمى‌شود و به همين دليل بسيار با ارزش مى‌باشد. كه به دليل تغيير پذيرى ژنتيكى و امكان ناپذير بودن توليد اين ويژگى از طريق دستكارى ژنتيكى مى‌باشد. از بين هر صد قوطى خاويار تنها يك قوطى ممكن است خاويار طلايى باشد.

 

بر اساس آناليز دى ان اى ميتوكندرى هيچ ماركر ملكولى كه خاويار استرا ايرانى اسيپنسر پرسيكوس را از استرا روس اسيپنسر گلدن استدى تفريق نمايد پيدا نشده است و اين به نفع استراى روسى تمام شده كه نام خاويار آن هم رده خاويار ايرانى قرار گرفته است.

 

اما گونه ديگرى كه ممكن است تحت عنوان استرا عرضه شود و بايد در مورد آن اگاه باشيد خاويار گونه تلفيقى ( كراس بريد ) ادرياتيك و روس مى‌باشد. اين استرا اصل نمى‌باشد هر چند ممكن است ليبل استرا خالص بخورد.

دنياى غذاهاى خوشمزه پر از رنگ‌ها و فرم‌هاى مختلف مواد غذايى است اما پلت خاويار سلكشن بسيار ظريف و دقيق بوده و مناسب اين محصول مطبوع و نفيس مى‌باشد. رنگ‌ها از سايه‌هاى خاكسترى دودى رنگ پريده سياه زغالى به طور شگفت انگيزى به قهوه‌اى تيره سبز زيتونى و سرانجام طلايى مى‌رسند كه به طور انحصارى فقط در خاويار استرا ديده شده است. خاويار طلايى در سراسر جهان بسيار محبوب و لذيذ بوده و مانند جواهرى گرانبها بر تاج انواع خاويارخودنمايى مى‌كند.

استرا طلايى از نظر شكل طعم و سايز جايى در ميانه بلوگا و سوروگا قرارگرفته است تمام اين ويژگى‌ها استرا طلايى را يكى از خواستنى‌ترين محصولات خاويار كرده است.

خاویار طلایی امپریال یکی انواع خاویار طلایی می‌باشد.

نام گذارى خاويار طلايى ايمپريال به اين دليل بوده كه زمانى اين خاويار تنها براى خانواده‌هاى سلطنتى سرو مى‌شده است امروزه خاويار طلايى براى همه در دسترس است و هر كسى مى‌تواند از طعم يونيک آن لذت ببرد.

 

سايز مديوم دان خاويار طلايى با جلاى زرين آن تفاوت چشم‌گيرى در ظاهر اين خاويار در مقايسه با ساير خاويارها ايجاد مى‌كند.

 

ماهيان خاويارى توليد كننده استرا در ليست گونه‌هاى در معرض خطر انفراض قرار گرفته‌اند و به شدت توسط سايتس حفاظت مى‌گردند. جمعيت ماهيان خاويارى روس و ايرانى در ٤٥ سال گذشته نود درصد كاهش يافته است.

طول اين ماهيان به شش فيت و وزن آنها به ٢٥٠ Ib مى‌رسد ماهيان ماده در ١٠-١٦ سالگى و نرها در ٨-١٣ سالگى بالغ مى‌شوند. ماهيان ماده بالغ هر ٤-٦ سال تخم گذارى نموده و نرها هر دو الى ٣ سال از اپريل تا جون. اين ماهيان بومى درياى خزر بوده و جزء ماهيان انادرموس مى‌باشند كه جهت تخم گذارى به آب شيرين مهاجرت مى‌كنند زيستگاه طبيعى ماهيان بالغ نواحى كم عمق دريا و قسمت‌هاى عميق رودخانه‌هاى بزرگ مى‌باشد.

 

  • خواص خاویار طلایی

بسيار خشنود مى‌شويد اگر بدانيد بر خلاف تصور خاويار كالرى بالايى ندارد. كالرى آن كمتر از نصف كالرى شير شكلات است اما در عين حال منبع خوبى براى كلسيم فسفر و همين طور پروتئين، سلنيم، آهن، منيزيوم و ويتامين‌هاى B12، B6B2، CAD مى‌باشد.

خاويار همچنين حاوى آمينو اسيدهاى ارژينين هيستيدين همچنين آمينو اسيد‌هاى ضرورى مانند: ليزين ايزولوسين و متيونين مى‌باشد. هر قاشق غذا خوری از خاويار حاوى يك گرم اسيد چرب امگا سه مى‌باشد كه نقش مهمى در سلامت بدن ايفا مى‌كند.

یک قاشق غذا خوری خاویار طلایی دارای:

  1. 40کالری
  2. : 93 mgکلسترول
  3. Sodium: 238 mg سدیم
  4. Phosphorus: 58 mg فسفر
  5. Potassium: 30 mg پتاسیم
  6. Calcium: 45 mg کلسیم
  7. Magnesium: 47 mg منیزیم
  8. Protein: 24.3 mg پروتیین
  9. Omega-3 1085 mg امگا 3
  10. Vitamin D: 37 IU ویتامین دی
  11. Vitamin A: 146 IU ویتامین آ
  12. Vitamin B2{Riboflavin}: 3.5 mcg ویتامین ب 2
  13. Vitamin B12: 3.5 mcg ویتامین ب 12

 

  • تفاوت خاویار طلایی با خاویار الماس سیاه

خاويار الماس سياه نيز يكى دیگر از انواع خاويار آسترا مى‌باشد رنگ مشكى شبق و سايز مديوم از ويژگى‌هاى خاويار الماس سياه مى‌باشد كه گاها رگه‌هايى از رنگ طلايى و يا قهوه‌اى طلايى در آن ديده مى‌شود. خاويارى بسيار ترد لطيف و دلپذير مى‌باشد.

 

  • خرید خاویار طلایی

اينجا در فروشگاه اينترنتى كالچر ما مفتخريم به مشتريان گرامى بهترين خاويار طلايى را عرضه نماييم.

 

  • خرید خاویار اینترنتی

فروشگاه اینترنتی کالچر یکی از بزرگترین توزیع کنندگان انواع خاویار امکان خرید خاویار طلایی را با بهترین قیمت و تضمین اصالت فراهم می‌نماید.

با خرید اینترنتی محصولات خاويار از فروشگاه اینترنتی كالچر، به راحتی و با اطمینان از انواع محصولات خاویار طلایی خرید کنید و درب منزل تحویل بگیرید.

 

  • خرید خاویار در تهران

فروشگاه اینترنتی كالچر در راستای تسهیل امر خرید اینترنتی خاويار برای تمامی شهروندان و در جهت کاهش سفرهای درون شهری و در نهایت کاهش ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران در سال 1396 شروع به فعالیت نموده است.

 

  • خرید خاویار در شهرستان

سرعت سهولت و لذت خرید خاویار طلایی را اقصا نقاط ایران با اطمینان به نحوه ارسال از طریق سایت کالچر تجربه نمایید.

 

  • صادرات خاویار طلایی

این مجموعه دارای گواهی سایتس صادر شده توسط کنوانسیون بین المللی سایتس ومجوز صادرات خاویار طلایی به خارج از مرزهای ایران نیز می‌باشد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *