ماهیان خاویاری, نحوه مصرف

تفاوت خاویار بلوگا و بری

تفاوت خاویار بلوگا و بری

شاید شما هم جزو افرادی باشید که دوست دارید در وعده های غذایی خود از خاویار استفاده کنید. باید بدانید که خاویار خود دارای دسته بندی های مختلفی است که هر کدام ویژگی ها و مشخصات خاص خودشان را دارند. دو مدل از خاویارهای بسیار پرطرفدار و محبوب، خاویارهای بلوگا و بری هستند. اما آیا می دانید که تفاوت خاویار بلوگا و بری در چیست؟ کدام یک از این دو دارای مواد معدنی بهتری بوده و خرید کدام یک برای شما مناسب تر است؟ ما در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل در خصوص  تفاوت خاویار بلوگا و بری صحبت کنیم.

 

مشخصات خاویار بلوگا

پیش از این که در خصوص تفاوت خاویار بلوگا و بری صحبت کنیم، لازم است تا با خاویار بلوگا و مشخصات آن آشنا شوید. خاویار بلوگا در واقع همان تخم فیل ماهی است. از مهمترین مشخصات این خاویار می توان به ظاهر بسیار جذاب و متفاوت آن اشاره کرد. خاویار بلوگا دارای رنگ روشنی بوده و به همین دلیل آن را با نام خاویار الماس نیز می شناسند. جالب است بدانید که بخش قابل توجهی از صادرات خاویار به کشورهای خارجی را همین خاویار بلوگا به خود اختصاص داده است.

از سوی دیگر، سایز تخم های این مدل از خاویار، بزرگتر از سایر خاویارهای موجود در بازار است. ماهی فیل به وفور در دریای خزر یافت می شود. از این رو کشور ایران جزو کشورهای صادر کننده این مدل خاویار است. البته باید اشاره داشت که طبع خاویار بلوگا، بسیار گرم است. در هر 100 گرم از این ماده عذایی چیزی در حدود 300 کالری وجود دارد. از مهمترین مواد معدنی که در خاویار بلوگا وجود دارد، می توان به ویتامین A، ویتامین E، اومگا 3، ویتامین D و ویتامین B2 اشاره کرد.

خاویار بلوگا

 

مشخصات خاویار بری

همانطور که عنوان شد برای شناخت تفاوت خاویار بلوگا و بری نیاز به آشنایی با هر دو نوع خاویار وجود دارد. خاویار بری نیز از جمله مطرح ترین و محبوب ترین خاویارهای موجود در بازار است. خاویار بری نیز سرشار از مواد معدنی و پروتئینی بوده که برای سلامت بدن بسیار مفید است. از این رو این خاویار نیز در دسته خاویارهایی قرار دارد که به وفور به کشورهای خارجی صادر می شود. اما باید بدانید که طعم خاویار بری چیزی شبیه به طعم گردو است.

در کنار کشور ایران، کشور روسیه نیز از دیگر کشورهایی است که این مدل خاوریار را صادر می کند. خاویار بری شباهت زیادی به خاویار سورگا نیز دارد. رنگ این خاویار مشکی و بعضا طوسی بسیار تیره است. از مهمترین مواد معدنی و ویتامین های موجود در این خاویار می توان به امگا 3، ویتامین D، سلنیوم و بسیاری پروتئین های دیگر اشاره کرد. مزه خاویار بری کمی ترد بوده و طرفداران خاص خودش را در سراسر جهان دارد.

خاویار بری

 

تفاوت خاویار بلوگا و بری

حال که با هر دو خاویار بلوگا و بری آشنا شدید، زمان آن است که در خصوص تفاوت خاویار بلوگا و بری صحبت کرد. اول از همه باید به میزان صادرات این خاویارها اشاره کرد. خاویار بلوگا مخصوص کشور ایران بوده، از این ور بخش قابل توجهی از صادرات را به خودش اختصاص داده است. اما از سوی دیگر، خاویار بلوگا مخصوص ماهی های سیبری بوده و در ایران وجود ندارد. از این رو، کشور ایران بخش کمتری از صادرات این مدل از خاویار را به خود اختصاص داده است.

با این که هر دو آن ها سرشار از مواد معدنی و ارزش غذایی بالایی هستند، اما در طعم آن ها تفاوت هایی وجود دارد. طعم خاویار بری شبیه به گردو است، در حالی که طعم خاویار بلوگا به این صورت نیست. از دیگر تفاوت خاویار بلوگا و بری می توان به رنگ و شکل ظاهری آن ها اشاره کرد. دانه های خاویار بلوگا، بزرگتر از خاویار بری است. از سوی دیگر، رنگ دانه های خاویار بلوگا روشن بوده، در حالی که رنگ دانه های خاویار بری، مشکی و طوسی تیره است.

در نهایت باید اشاره داشت که تهیه خاویار بلوگا، نیاز به زمان بسیار بیشتری دارد. به بیان دیگر، زمان خاویار دهی فیل ماهی، چیزی در حدود 10 تا 12 سال است. از این رو خاویار بلوگا بسیار تا بسیار نادرتر از خاویار بری است.

 

خرید خاویار اصل و یا کیفیت

حال که به هر دو نوع خاویار آشنا شدید و دانستید که تفاوت خاویار بلوگا و بری در چیست، شاید شما هم قصد خرید یکی از این دو مدل خاویار را داشته باشید. از این رو نیاز است تا پیش از هر گونه اقدام بدانید که از کجا می توان خاویار اصل و با کیفیت خریداری کرد. لازم است تا در زمان خرید، به اعتبار فروشنده خاویار توجه داشته باشید. با این حال، برندهای متنوعی در کشور ایران در حال فروش خاویار بلوگا و بری هستند که می توانید خرید خودتان را از آن ها انجام دهید.

شما این شانس را دارید تا خاویار بلوگا و بری مورد نظر خود را از نمایندگی های مجاز و معتبر به صورت حضوری و یا مجازی تهیه کنید. در صورتی که امکان خرید حضوری برای شما وجود ندارد، می توانید با مراجعه به وب سایت فروشگاه اینترنتی خاویار کالچر، بعد از اطلاع از تفاوت خاویار بلوگا و بری، نسبت به خرید یکی از آن ها، اقدام کنید.

 

خرید خاویار بلوگا و بری

اینکه کدام یک از مدل خاویارهای بلوگا و بری مناسب شما بوده و باید نسبت به خرید آن اقدام کنید، کاملا به سلیقه و ذائقه شما باز می گردد. به صورت کلی از آن جایی که خاویار بلوگا کمیاب تر از خاویار بری است، قیمت آن هم در بازار بیشتر از خاویار بری خواهد بود. با این حال، فروشگاه های مختلف ارائه کننده انواع خاویار، قیمت های متنوعی را بسته به کیفیت محصولات خود، ارائه می کنند.

از جمله مهمترین فاکتورهایی که بر قیمت خاویارهای بلوگا و بری ارائه شده توسط فروشندگان تاثیر می گذارد، می توان به نحوه بسته بندی، نحوه پرورش ماهی، نحوه استخراج خاوریار و … اشاره کرد. شما می توانید پیش از خرید خاویار بلوگا و بری با تولید کنندگان این محصولات تماس گرفته و از آخرین قیمت های این محصولات اطلاع پیدا کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *