خوراک و غذا, سرو و نگهداری, نحوه مصرف

فینگر‌فود لاکچری با خاویار

غذا با خاویار
  • انواع مزه و فینگر‌فود با خاویار

فينگر‌فود ها كه در برخى كشورها با نام كاناپه شناخته شده‌اند غذاهايى پرطرف دارند كه نياز به چنگال ندارند به خاطر سايز كوچكشان میتوانيد انواع مختلفى از آنها را در يك لقمه تست كنيد. در اواخر قرن ١٨ فرانسوى‌ها اين خوراكى‌هاى انگشت قد را كاناپه ناميدند كه قطعاتى از نان تست يا سرخ شده با انواع تركيبات ديگر همراه میشده است كه يكى از لوكس‌ترين كاناپه‌ها همراهى قطعات كوچك‌ نان با خاويار بوده است. امروز كاناپه اصطلاح وسيع الطيفى است براى انواع خوردنى‌هاى مينى سايز كه در مهمانى‌ها كافه‌ها بارها سرو مى‌شود و خاويار يكى از تركيبات محبوب جفت شده با آن مى‌باشد.

 

  • کدام خاویار برای تهیه فینگر‌ فود بهتر است؟

 

سال‌هاى بسيارى از زمانى كه انسان خاويار را مصرف مى‌كند مى‌گذرد. از اوايل سال ١٨٠٠ ميلادى تخم ماهيان متعددى استحصال و بهره بردارى میشده است اما هيچ كدام طى اين سال‌ها جايگاه ماهيان خاويارى را پيدا نكرده‌اند. از ٢٧ گونه ماهى خاويارى تقريبا تمامشان تخم قابل مصرف دارند اما بلوگا، سوروگا و آسترا به طور فراگيرى در سراسر جهان شناخته شده و در غذاهايى مانند فينگرفود و مزه‌ها استفاده مى‌شوند.

 

١) خاويار بلوگا

خاويار بلوگا از ماهى خاويار بلوگا، ماهى درشت جثه ماقبل تاريخ استحصال مى‌گردد. اين ماهى بومى درياى كاسپين مى‌باشد و خاويارى با سايز درشت طعمى قوى و تنوع رنگى گسترده مى‌باشد. این خاویار در مواد اولیه تهیه انواع فینگر‌فود و مزه استفاده می‌گردد.

 

2) خاويار آسترا

اندكى كوچكتر از خاويار بلوگا است رنگ دانه‌ها از قهوه‌ای تا طلايى متغير بوده كه در زيبايى بصرى فينگر‌فود‌ ها تاثير گذار مى‌باشد. هر چه سن ماهى بالاتر باشد دانه آن روشن‌تر و گرانبها‌تر است.

 

3) خاويار سوروگا

دانه ريز و خاكسترى هستن جهت تهيه انواع مختلف كاناپه مناسب مى‌باشد. و يكى از انواع پر‌طرفدار خاويار در جهان مى‌باشد. خاويار در دنياى اشپزى statement piece ( قطعه اى تجملى و چشمگير) ناميده مى‌شود

 

 

خاويار در تهيه انواع مختلف خوراكى‌هاى مختلف بند انگشتى و مزه‌ها كاربرد دارد. در اين غذا‌ها نيز با تركيباتى كه مزه خنثى دارند مانند نان تست، كره بهتر مى‌تواند مزه واقعى خود را نشان دهد. در اغلب فينگر‌فود ها همراه با بلينى پنكيك روسى و خامه ترش سرو مى‌گردد.

جفت نمودن خاويار با ساير مواد غذايى هنرى بسيار ظريف است. زمانى كه خاويار با ساير غذاها ادغام مى‌شود همواره تركيب ساده‌ایست كه بافت و طعم و مزه خاويار در هر لقمه‌اى كه به دهان برده مى‌شود مجزا و برجسته است.

 

  • آموزش تهیه ۵ فینگرفود با خاویار برای مهمانى

 

  • کاناپه خاویار

مواد اوليه

  1. اسلايس‌هاى يك اندازه نان
  2. پكيج پنير خامه‌اى نرم شده
  3. يك فنجان پارسلى خوب خرد شده
  4. خاويار

دستورالعمل گام اول

به آرامى دو طرف نان را تست كنيد و سايز مناسب را با يک كارد تيز به آن بدهيد. پنير خامه‌اى نرم شده را روى آن پخش كرده و جعفرى خورد شده را در گوشه هر اسلايس قرار دهيد و در پايان نصف قاشق چاى خورى خاويار را در مركز آن قرار دهيد.

 

 

  • خاویار به همراه پوره سیب زمینی

خاویار همراه با سیب زمینی یک غذای ایده آل و فوق العاده می شود که در ادامه با نحوه پخت آن آشنا خواهید شد.

مواد لازم :

  1. خاویار سیاه
  2. پوره سیب زمینی
  3. پودر فلفل سیاه
  4. جعفری ریز خرده
  5. نان تست

روش تهیه :

با کمک پوره سیب زمینی روی نان تست را پوشانده سپس روی آن خاویار، پودر فلفل و جعفری گذاشته و این لقمه ساده و خوشمزه را نوش جان کنید.

 

 

  • بلینی سیب زمینی

پوره سیب زمینی بلینی و خاویار یکی از خوراکی‌های محبوب در جهان است.

مواد لازم برای پوره سیب زمینی بلینی و خاویار :

  1. 1 و ½ سیب زمینی پخته
  2. 2 قاشق غذاخوری آرد
  3. 1 و ½ قاشق غذاخوری تره (فرنگی)
  4. 2 قاشق غذاخوری روغن مایع
  5. ½ فنجان پنیر خامه‌ای
  6. 1 قاشق غذا خوری شوید
  7. 50 گرم خاویار بلوگا
  8. نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

تعداد نفرات برای سرو: 6 نفر / زمان تهیه: 30 دقیقه

طرز تهیه پوره سیب زمینی بلینی و خاویار :

سیب زمینی پخته را با آرد و تره فرنگی به خوبی مخلوط کنید و به کنار گذارید. بعد از اینکه روغن به خوبی در ماهیتابه داغ شد، به میزان یک قاشق غذا خوری در ماهیتابه بریزید و در مجموع 6 بلینی سیب زمینی خواهید داشت. بعد از 4 دقیقه و زمانی که رنگ بلینی شما طلایی شد، آنها را از داخل ماهیتابه برداشته و روی آن را مخلوطی از پنیر خامه‌ای و باقیمانده تره فرنگی و شوید بریزد و در نهایت خاویار را در روی آن بریزید.

 

 

  • تخم مرغ روسی

تخم مرغ روسى يا devilled egg به روش‌هاى مختلفى سرو مى‌شود در اينجا يكى از رسپى‌هاى متداول و پر‌كاربرد ذكر مى‌شود.

 

  1. تخم مرغ كاملاً پخته شده: از تخم مرغ‌هاى درشت تازه و ترجيحاً free- range استفاده كنيد.
  2. مايونز: مايونز فروشگاهى آماده مناسب مى‌باشد اما قطعا مايونز خانگى در طعم تخم مرغ روسى تاثير شگفت انگيزى دارد. اگر هدف تهيه يك فيلينگ قوى و خامه است از انواع سبك مايونز نبايد استفاده شود.
  3. ديون موستارد يا خردل: يكى از مواد اوليه بدون چون و چرا و معجزه آسا در تهيه تخم مرغ روسى است ديون موستارت طعمى كاملاً قابل تفكيك دارد. تند قوى و تنجى است و پايه ايده‌آلى براى ساختن طعم فيلينگ مى‌باشد
  4. پاپريكا: پاپريكاى ملايم و شيرين كه طرفدار زيادى دارد و به غذاها طعم دودى اعجاب انگيز و رنگ خوبى مى‌دهد.
  5. موسیر: اين ادويه گياهى يک طعم ملايم و جزيى از پياز و طيفى رنگى خاصى را به مخلوط اضافه مى‌كند.
  6. نمك و فلفل اندازه‌هاى اين دو ادويه را بر اساس سليقه خود تنظيم كنيد.
  7. نهايتا خاويار كه ستاره اين رسپى مى‌باشد و نه تنها زيبايى بصرى به اين مجموعه اضافه مى‌كند بافت و طعم آن تمام مجموعه را تحت تاثير قرار مى‌دهد.

تخم مرغ‌ها را به خوبى پخته، آن‌ها را دو نيم كرده زرده را خارج و آن را با ادويه‌هاى معرفى شده به يك فيلينگ كرمى تبديل كنيد و در پايان داخل سفيده‌ها را با اين فيلينگ گارنيش كرده و در بشقاب بچينيد.

 

  • نحوه سرو فینگر فود خاویار

سینی فینگر فود خاویارشما می‌تواند ترکیبی از موارد بالا، یا فینگر فودهای دیگری که خودتان به آن‌ها علاقه دارید باشد. فینگرفودها به خاطر جذابیت و اینکه راحت سرو می‌شوند جایگاه خوبی در مراسم و سفره‌های مهمانی پیدا کرده‌اند. با کمی وقت گذاشتن و خلاقیت می‌توان از انواع خاویار در تهیه مدل فینگر فودی آن‌ها استفاده کرد. اما اگر می‌خواهید پذیرایی خود را تکمیل کنید، سفارش فینگرفود خاویار برای تولدها، جشن‌ها و سایر مجالس، مهمانی شما را به یاد ماندنی می‌کند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *