خوراک و غذا, سرو و نگهداری, نحوه مصرف

طرز تهیه فینگر فود لاکچری با خاویار

فینگرفود با خاویار

فينگر‌فودها كه در برخى كشورها با نام كاناپه شناخته شده‌ اند غذاهايى پرطرفدارهستند كه با توجه به ابعاد کوچکشان نیاز به چنگال ندارند و می توانید انواع مختلفى از آنها را در یک لقمه تست كنيد. در اواخر قرن 18 فرانسوى‌ها اين خوراكى‌هاى انگشت قد را كاناپه ناميدند كه قطعاتى از نان تست سرخ شده با انواع تركيبات ديگر است و يكى از لوكس‌ ترين كاناپه‌ها قطعات كوچک نان با خاويار بوده است. امروزه كاناپه اصطلاحی است که برای انواع خوردنى‌هاى مينى سايز كه در مهمانى‌ها كافه‌ها بارها سرو مى‌شود و خاويار يكى از تركيبات محبوب جفت شده با آن مى‌باشد. به همین جهت قصد داریم در این مقاله طرز تهیه بهترین و خوشمزه ترین فینگرفود ها با خاویار را به شما آموزش دهیم تا بدین صورت بتوانید ضیافت لاکچری را برای عزیزانتان فراهم کنید.

کدام خاویار برای تهیه فینگر‌ فود بهتر است؟

امروزه تنوع بسیار زیادی در صنعت تولید خاویار وجود دارد و به عنوان یک خاویار گران قیمت می توان به خاویار بلوگا و خاویار های خوشمزه دیگر مانند: آسترا و سوروگا اشاره کرد که هر کدام ویژگی های خاص از جمله: رنگ، بافت، مزه و ابعاد خود را دارند. تمامی خاویارها قابلیت استفاده در انواع غذاهای دریایی و مدرن را دارند تا بدین صورت سفره زیبا و رنگینی را برای شما فراهم کنند. شما می توانید هر نوع خاویاری را که دوست دارید و یا در دسترستان هست را در تهیه غذا استفاده کنید و لذت ببرید. برخی از خاویار های خوشمزه و رایج در تهیه فینگرفود عبارتنداز:

  • خاويار بلوگا: خاويار بلوگا از فیل ماهی استحصال می شود که ماهى درشت جثه ما قبل تاريخ است. اين ماهى بومى درياى كاسپين مى‌باشد و خاويارگرفته شده از آن سايز درشت، طعمى قوى و تنوع رنگى گسترده ای دارد. این خاویار در مواد اولیه تهیه انواع فینگر‌فود و مزه استفاده می‌گردد.
  • خاويار آسترا: خاویار آسترا اندكى كوچكتر از خاويار بلوگا است و رنگ آن از قهوه‌ای تا طلايى متغير بوده كه در زيبايى بصرى فينگر‌فود‌ ها می تواند تاثير گذار باشد. (هر چه سن ماهى بالاتر باشد دانه آن روشن‌تر و گرانبها‌تر است.)
  • خاویار سوروگا: خاویار سوروگا دانه های ريز و خاكسترى دارد که برای تهيه انواع مختلف كاناپه مناسب مى‌باشد و يكى از انواع پر‌طرفدار خاويار در جهان مى‌باشد. خاويار در دنياى آشپزى statement piece ( قطعه اى تجملى و چشمگير) ناميده مى‌شود.

در اين غذا‌ها نيز با تركيباتى كه مزه خنثى دارند مانند نان تست، كره بهتر مى‌تواند مزه واقعى خود را نشان دهد. در اغلب فينگر‌فود ها خاویار، همراه با بلينى پنكيک روسى و خامه ترش سرو مى‌گردد. زمانى كه خاويار با ساير غذاها ادغام مى‌شود همواره تركيب ساده‌ایست كه بافت و طعم و مزه خاويار در هر لقمه‌اى كه به دهان برده مى‌شود مجزا و برجسته است.

آموزش تهیه 6 فینگرفود با خاویار برای مهمانى

1. کاناپه خاویار

کاناپه خاویار
مواد لازممقدار مورد نیاز
نان تست یا نان خشکبه مقدار لازم
جعفری خرد شدهنصف فنجان
خاویاربه میزان لازم
پنیر خامه ای نرم شدهبه میزان لازم

طرز تهیه کاناپه خاویار

در تهیه این فینگر فود می توانید از هر نانی که در دسترس دارید استفاده کنید. (ما در این قسمت از نان خشک استفاده کرده ایم) نان ها را توسط چاقو به ابعاد و یا طرح های مختلف برش بزنید و بر روی آن پنیر خامه ای نرم شده بمالید تا تمامی سطح نانتان را پر کند. سپس روی آن را با شوید یا جعفری خرد شده، همراه با خاویار تزیین کنید.

2. خاویار به همراه پوره سیب زمینی

خاویار به همراه پوره سیب زمینی
مواد لازممیزان لازم
خاویار بلوگا (سلیقه ای است و می توانید با توجه به ذائقه خود از مدل دیگر آن نیز استفاده کنید)به میزان لازم
سیب زمینیدو عدد متوسط
ادویه (فلفل، نمک، زردچوبه)به میزان لازم
جعفری خرد شدهبه میزان لازم
نان تستبه میزان لازم

طرز تهیه خاویار همراه با سیب زمینی

در ابتدا سیب زمینی ها را آب پز کرده و پوره کنید؛ حال پوره را همراه با کمی ادویه و کره تفت دهید. کمی که پوره ها خنک شد آن را بر روی نان بمالید و سپس آن را با جعفری خرد شده و خاویار دیزاین کنید.

3. بلینی سیب زمینی

بلینی سیب زمینی
مواد لازممقدار لازم
خاویار50 گرم
آرد2 قاشق غذاخوری
سیب زمینی پخته2 عدد متوسط
تره خورد شده1 قاشق غذاخوری
روغن مایع2 قاشق غذاخوری
پنیر خامه اینصف فنجان
شوید1 قاشق غذاخوری
نمک، فلفلبه میزان لازم

طرز تهیه پوره سیب زمینی بلینی و خاویار

در صورتی که قصد تهیه غذاهای لاکچری میهمانی را دارید از این مورد غاقل نمانید؛ برای تهیه مواد بلینی لازم است سیب زمینی پخته را با آرد و تره فرنگی به خوبی مخلوط کنید و تابه ای را روی حرارت قرار دهید تا روغن درون آن داغ شود. بعد از اینکه روغن به خوبی در ماهیتابه داغ شد، به میزان یک قاشق غذا خوری از مواد تهیه شده را در ماهیتابه بریزید، بعد از 4 دقیقه و زمانی که رنگ بلینی شما طلایی شد، آنها را از داخل ماهیتابه بردارید و روی آن را مخلوطی از پنیر خامه‌ ای و باقی مانده تره فرنگی و شوید بریزید و در نهایت با خاویار روی آن را دیزاین کنید.

4. تخم مرغ روسی

تخم مرغ روسی
تخم مرغ پخته5 عدد
سس مایونزبه میزان لازم
سس خردلبه میزان لازم
پاپریکابه میزان لازم
خاویاربه میزان لازم
ادویه (نمک و فلفل و موسیر)به میزان لازم

طرز تهیه تخم مرغ روسی

تخم مرغ ها را کامل آب پز کنید؛ پس از پخته شدن از وسط به دو نیم نصف کنید و زرده آن را درون کاسه ای له کنید. حال سس مایونز، سس خردل، پاپریکا، موسیر، نمک و فلفل را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید تا حالت کرم شود. سپس توسط یک قیف مواد زرده تخم مرغ را بر روی قسمت خالی تخم مرغ بریزید. در نهایت می توانید آن را با خاویار و جعفری دیزاین کنید. این فینگرفود با خاویار بسیار مزه دلنشینی دارد و حتی کودکان بد غذا نیز به آن علاقه نشان خواهند داد.

5. چیپس و خاویار

چیپس و خاویار
مواد لازممقدار لازم
چیپس نمکییک بسته
خاویاربه میزان لازم
خامه ترش یا ماست چکیدهبه میزان لازم
تره فرنگیبه میزان لازم

طرز تهیه چیپس با خاویار

طرز تهیه این غذا بسیار ساده است و فقط لازم است چیپس ها را درون ظرف مورد نظر بچینید و روی آن را با خامه ترش و یا ماست چکیده مزه دار کنید. حال با خاویار و تره فرنگی روی آن را دیزاین کنید. غذای شما آماده است و می توانید در میهمانی هایتان از فینگرفود ساده و خوشمزه استفاده کنید.

6. میگو سوخاری با خاویار

فینگرفود با خاویار
مواد لازممقدار لازم
میگو پاک شده500 گرم
تخم مرغ2 عدد
آرد سفید1 پیمانه
آرد سوخاری1 پیمانه
سیر رنده شده4 حبه
آبلیموبه میزان لازم
نمک و فلفلبه میزان لازم
روغنبه میزان لازم

طرز تهیه میگو سوخاری با خاویار

این فینگرفود با خاویار بسیار خواص زیادی دارد برای تهیه میگو سوخاری ابتدا به سراغ تهیه سس آن می رویم؛ برای تهیه سس باید به سیر رنده شده آبلیمو، نمک و فلفل اضافه کنید و مخلوط کنید. میگو ها را پاک کرده و تمیز بشویید؛ سپس سس تهیه شده را بر روی میگوها بریزید تا مزه دار شود. میگوها را به مدت 2 ساعت درون یخچال قرار دهید و پس از آن تخم مرغ ها را درون کاسه ای بشکنید و مخلوط کنید.

میگو ها را دانه دانه درون آرد و پشت سر آن تخم مرغ و آرد سوخاری بزنید. این مرحله آخرین مرحله برای تهیه این غذای خوشمزه است که شما باید میگوها را با حرارت کم سرخ کنید و در ظرف مورد نظر همراه با خاویار سرو کنید. برای دورچین آن نیز می توانید از سبزیجات و سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید تا هم مزه دلنشینی به غذایتان بدهد و هم باعث زیبایی بیشتر آن شود.

نحوه سرو فینگر فود خاویار

یکی از روش های سرو خاویار تهیه سینی فینگر فود خاویار است که شما می‌توانید ترکیبی از موارد بالا، یا فینگرفودهای دیگری که خودتان به آن‌ها علاقه دارید را تهیه کنید. فینگرفودها به خاطر جذابیت و سرو راحتی که دارند بسیار مورد توجه جشن ها قرار می گیرند. با کمی وقت گذاشتن و خلاقیت می‌توان از انواع خاویار در تهیه مدل فینگرفودی آن‌ها استفاده کرد. اما اگر می‌خواهید پذیرایی خود را تکمیل کنید، تهیه فینگرفود خاویار برای تولدها، جشن‌ها و سایر مجالس و مهمانی هایتان را به یاد ماندنی می‌کند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *