خوراک و غذا, نحوه مصرف

خواص خاویار برای کرونا

خواص خاویار برای کرونا

یکی از سوالاتی که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید این است که خواص خاویار برای کرونا چیست؟ در این مقاله قرار است به این موضوع پرداخته شود تا در این زمان که کرونا وجود دارد بتوانیم با مصرف خاویار علاوه بر وتامین های زیادی که خاویار دارد و برای بدن بسیار مفید است از خواص خاویار برای کرونا نیز آگاه شوید.

مصرف خاویار در دوران کرونا برای افراد مبتلا به این بیماری و یا حتی افرادی که هنوز هم به آن مبتلا نشده اند بسیار مفید است. چرا این حرف را می زنیم؟ به این دلیل که خاویار غنی از مواد غذایی ارزشمند است که به بهبود و تقویت سلامت کلی بدن کمک می کند، از همین جهت نمی توان از این همه خواص چشم پوشی کرد. در ادامه کمی بیشتر درمورد خواص این ماده غذایی ارزشمند صحبت خواهیم کرد و سپس خواص آن را برای افراد مبتلا به کرونا بررسی می کنیم.

خاویار که به عنوان یک غذای دریایی لوکس شناخته می شود، از تخم گونه های مختلف ماهیان خاویاری به دست می آید. رایج ترین انواع ماهیان خاویاری عبارتند از اوسترا، بلوگا، کالوگا، سوروگا، اِستِرلِت و ماهی خال مخالی است.

رنگ و اندازه خاویار بسته به نوع آن نیز متفاوت است. به طور معمول، مانند مرواریدهای کوچک در رنگ های مختلف از سبز کم رنگ گرفته تا طلایی و سیاه است. خاویار همچنین دارای بافتی لزج و طعم آن شور است.

خواص خاویار برای کرونا

مصرف خاویار در دوران کرونا به دلایل زیر پیشنهاد می شود:

1- یک منبع تغذیه بزرگ

حتی زمانی که خاویار در مقادیر کم سرو می شود، خواص تغذیه ای چشمگیری دارد برای مثال 28 گرم خاویار منابع غذایی زیر را به بدن می رساند:

کالری: 75یک منبع تغذیه بزرگ

پروتئین: 7 گرم

چربی: 5 گرم

کربوهیدرات: 1 گرم

ویتامین B12: 236% از ارزش روزانه (DV)

سلنیوم: 34 درصد از DV

آهن: 19 درصد از DV

سدیم: 18 درصد از DV

همانطور که می بینید تنها مصرف یک وعده کوچک از خاویار در دوران کرونا می تواند دو برابر نیاز روزانه شما به ویتامین B12 را تامین کند. ویتامین B12 برای رشد و عملکرد سیستم عصبی و همچنین تولید DNA و گلبول های قرمز ضروری است.

یک وعده خاویار همچنین مقدار کمی از کلسیم و ویتامین های D، A و E را تامین می کند.

2- امکان بهبود سلامت مغز و روانقلب و عروق

حفظ یک ذهن سالم در طول زندگی بسیار مهم است. خاویار به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 می تواند به بهبود سلامت مغز و روان کمک کند.

اسیدهای چرب امگا 3 عناصر کلیدی سلول های مغز هستند که به مبارزه با التهاب کمک می کنند. محققان حدس می زنند که کاهش التهاب در مغز می تواند به بهبود سلامت روانی در بیماری آلزایمر کمک کند.

3- بهبود سلامت قلب و عروق

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در خاویار همچنین به سلامت قلب و عروق نیز کمک می کنند، از طریق:

  • کاهش فشار خون: امگا 3 موجود در خاویار، ضربان قلب و سفتی رگ های خونی را کاهش می دهد تا فشار خون کاهش پیدا کند.
  • بهبود سطح کلسترول خون: امگا3 ممکن است سطح تری گلیسیرید خون را کاهش دهد و کلسترول خوب را (HDL) افزایش دهد.
  • جلوگیری از تجمع پلاکت ها: با مصرف خاویار، امگا 3 از جمع شدن پلاکت های خون و تشکیل لخته جلوگیری می کند که یک عامل خطر برای سکته است.

4- باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می شودبهبود سیستم ایمنی بدن

هم اسیدهای چرب امگا 3 و هم سلنیوم موجود در خاویار می توانند به بهبود سیستم ایمنی بدن کمک کنند.

اول از همه، امگا 3 التهاب را کاهش می دهد و عملکرد پوست، روده و ریه ها را بازیابی می کند که به جلوگیری از عبور باکتری های مضر برای حفظ سلامتی کمک می کند.

به علاوه باعث ترمیم گلبول های سفید آسیب دیده می شود که به عنوان سلول های ایمنی از بدن در برابر بیماری ها محافظت می کنند.

همچنین تحقیقات نشان داده است که مصرف خاویار، تولید آنتی بادی و فعالیت ماکروفاژها را در بدن افزایش می دهد. ماکروفاژها نوعی از گلبول های سفید خون هستند که با مواد مضر در بدن مبارزه می کنند و آن ها را حذف می کنند.

 

توصیه میشود که مقاله خواص ماهی اوزون برون دریای کاسپین هم مطالعه کنید.

مصرف خاویار برای بیماران کرونایی

با همه خواصی که از خاویار نام بردیم قطعا مصرف خاویار در کرونا و برای بیماران کرونایی توصیه می شود، زیرا یک وعده کوچک آن، غنی از مواد غذایی ارزشمند است که به بهبود سلامت کمک می کنند. از آنجا که کرونا می تواند سیستم ایمنی بدن را تضعیف کند، مصرف خاویار به بهبود سیستم ایمنی بدن طبق آنچه در بالا گفتیم کمک زیادی می کند.

خرید خاویار اصل از کالچر

یکی از راه های خرید آسان خاویار خرید اینترنتی است که می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه اینترنتی خاویار کالچر سفارش خود را ثبت کنید تا در اسرع وقت و با بهترین نوع بسته بندی و بدون افت کیفیت به دست تان برسد.

مجموعه خاویار کالچر سالیان سال است که در زمینه پرورش و صادرات خاویار تجربه دارد و با مراجعه به سایت این مجموعه می توانید انواع متنوعی از تخم های خاویاری را در اندازه های مختلف سفارش دهید.

همچنین مجموعه کالچر ضمانت می کند که خاویاری اصل و با کیفیت به دست تان برساند.

با همه توصیفاتی که در بالا گفته شد، مصرف خاویار در کرونا بسیار توصیه می شود و با راهنمایی و مشاوره های مجموعه کالچر نیز می توانید بهترین نوع خاویار را براساس بودجه تان خریداری کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *