خوراک و غذا, نحوه مصرف

فواید خاویار برای کودکان

فواید خاویار برای کودکان

فواید تغذیه خاویار برای کودکان

تغذیه مناسب كودكان نقش مهمى در سلامت آن‌ها داشته و می‌تواند انرژی لازم برای بازی، حرکت و یادگیری كودكان را تأمین کند. دوران کودکی دوران بسیار مهم و حساس در عمر هر فرد محسوب می‌شود، به‌ویژه دو سال اول زندگی که برای رشد و تکامل مطلوب و تأمین سلامت انسان در سایر دوره‌های زندگی دوره‌ای حیاتی و کلیدی است زیرا در این دوره تأخیر رشد، بیماری‌های شایع کودکی و کمبود ریزمغذی‌ها در تغذیه کودکان می‌تواند آثار پایدار و غیرقابل جبرانی در سال‌های بعد بر جای بگذارد. در ادامه بیشتر به فواید خاویار برای کودکان میپردازیم.

یک برنامه غذایی مناسب باید دربرگیرنده نسبت متعادلی از كربوهيدرات، پروتئینی، چربی، ویتامین‌ها و املاح معدنی باشد تا مفید و مؤثر واقع شود. کودک باید روزانه سه وعده غذایی سالم به همراه یک یا دو میان وعده میل کند. ازآنجایی‌ که سال‌های ابتدایی زندگی، سرشار از کشف و یادگیری است، بهتر است که برای تغذیه کودک زیر دو سال خود، غذاهای حاوی انواع گروه‌های غذایی باسلیقه‌ها و بافت‌های مختلف تهیه نمایید. همچنین ضروری است که با عادت دادن کودک به رژیم غذایی سالم و پرهیز از اعمال هرگونه سخت‌گیری در این خصوص، زمینه‌ساز سلامت و رشد هر چه‌بهتر او باشید.

خاويار يكى از تركيبات غذايى سالمى مى‌باشد كه مى تواند در رژيم غذايى كودك قرار گيرد. حتى گنجاندن مقدار كمى از خاويار در برنامه غذايى كودك مى‌تواند قسمت قابل توجهی از نيازهاى او به ويتامين و پروتيين را فراهم نمايد. خاويار نقش مهمى در تقويت سيستم ايمنى دارد كه باعث مى‌شود كودك در مواجهه با عوامل بيمارى‌زا بدن مقاومى داشته باشد. خاویار می‌تواند میان وعده مناسبی برای کودکان باشد که نه تنها باعث اضافه وزن در این سنین نمی‌گردد بلکه با داشتن انواع ویتامین‌ها پروتیین‌ها واسیدهای چرب مفید تاثیر به سزایی در رشد بهینه کودک دارد.

 

بهترین خاصیت خاویار برای کودکان

از بهترین خاصیت‌های خاویار برای کودکان می‌توان به تقویت سیستم ایمنی و حضور اسیدهای چرب EPA و DHA که نقش مهمی در ساختار سیستم عصبی دارند و همچنین پروتیین‌ها و ویتامین‌هایی که در رشد کودک موثر می‌باشند نام برد. گنجاندن خاویار در برنامه غذایی کودکان به مقدار مناسب در دوران رشد قطعا در طی این دوران نقش مهمی خواهد داشت.

 

فواید خاویار برای کودکان در سنین مختلف

تغذیه کودک با توجه به اهمیت بالای رژیم غذایی برای رشد و سلامتی، از موارد قابل‌ توجه برای مراقب کودک است. عادات غذایی هم‌زمان با رشد تدریجی کودک تغییر می‌کند. به عنوان مثال کمبود مواد مغذی شامل کمبود کالری، پروتئین، ویتامین‌ها، مواد معدنی و غیره می‌تواند رشد و نمو را در دوران بلوغ مختل کند. پس می توان گفت رژیم غذایی مناسب، می تواند نقشی تاثیرگذار در پروسه رشد دوران بلوغ ایفا کند.

خاويار تركيبى است كه با داشتن پروتيئن و ويتامين مى تواند به عنوان غذايى سالم در رژيم غذايى دوران رشد قرار گيرد. اين ماده غذايى نه تنها موجب اضافه وزن كه يكى مشكلات همه سنين است نمى شود بلكه با فراهم نمودن تركيبات مورد نياز بدن در زمان رشد ، كمك شايانى به طى اين مرحله از زندگى در كودكان و نوجوانان مى نمايد.

فواید خاویار برای کودکان

ویتامین‌های خاویار

یکی از نکات مهم و قابل توجه در مورد ارزش غذایی خاويار این است که حتى در مقادير كم مى‌تواند پروفايل تغذيه‌اى تاثير برانگيزى ارائه دهد.

حدود ٢٨ گرم خاويار حاوى ٧٥ كيلوكالرى، ٧ گرم پروتئين ٥ گرم چربى ، يك گرم كربوهيدرات ويتامين B سلنيوم آهن و ساير ويتامين ها و مواد معدنى مى باشد.

خاويار منبع غذايى مناسبى براى ويتامين B12 بوده كه جهت عملكرد سيستم عصبى و خونسازى ضرورى مى‌باشد.

همين مقدار خاويار مقدارى از نياز بدن به كلسيم ويتامين A ،D و E را نيز فراهم مى‌كند.

نهايتا اين ماده غذايى ظريف و باارزش منبع قابل توجهى از اسيدهاى چرب امگا سه با نام‌هاى EPA و DHA مى‌باشد.

در حالى كه گايدلاين تغذيه آمريكا ٢٥٠ ميلى گرم EPA و DHA را در رژيم غذايى روزانه توصيه مى‌كند ٢٨ گرم از خاويار حدود ٨٠٠ ميلى گرم EPA و ١٠٨٠ ميلى گرم DHA مى‌باشد. كه با توجه به مزاياى بالقوه آن براى سلامت به ذور غافل‌گير كننده‌اى منبع با ارزشى از اين تركيبات مى‌باشد.

سلنيوم و اسيدهاى چرب امگا سه موجود در خاويار در حمايت از عملكرد سيستم ايمنى نقش مهمى دارند.

تركيبات اسيدهاى چرب امگا سه خاویار در كاهش التهاب موثر بوده و كمك قابل توجهى در بلاك كردن پيام باكترى‌هاى مضر جهت حفظ سلامت مى‌باشند.

مكانيسم عملكرد اين تركيبات كاهش ماركرهاى پيش التهابى مى‌باشد كه نشان دهنده نقش آن‌ها در كاهش التهاب است. علاوه بر اين به ترميم سلول‌هاى سفيد آسيب ديده خون كه عملكرد آن‌ها حفاظت از بدن در برابر بيمارى ها نيز كمك مى‌كنند.

سلنيوم موجود در خاويار نيز نقش مهمى در تنظيم پاسخ هاى ايمنى دارد.

يكى ديگر از ويژگى‌هاى اسيدهاى چرب امگا سه موجود در خاویار نقش مهم اين تركيبات در سيستم عصبى است. داشتن ذهنى سالم در تمام طول عمر بسيار مهم است. تحقيقات نشان داده است كه EPA در بهبود اختلالات خلقى موثر بوده و DHA در حفاظت از ساختار مغز نقش دارد. با توجه به اين فكت‌هاى علمى خاويار با ظرفيت بالاى اسيدهاى چرب نقش مهمى در عملكرد سيستم عصبى و حفظ ساختار آن دارد.

اسيدهاى چرب امگا سه المان‌هاى كليدى در غشاى سلول‌هاى مغزى مى‌باشند كه در مبارزه با التهاب نيز نقش اساسى دارند.

تحقيقات نشان داده است كه كاهش التهاب در مغز مى‌تواند احتمال آفت سلامت سلول‌هاى مغزى در بيمارى الزايمر را كاهش دهد.

در مجموع مطالعات نشان داده است كه افراد مبتلا به افسردگى اغلب سطوح پايين‌ترى از اسيدهاى چرب امگا سه دارند كه نشان مى‌دهد فقدان يا كمبود اين ماده غذايى ممكن است ريسك فاكتورى جهت ابتلا به افسردگى باشد.

تا جايى كه برخى تحقيقات اشاره شده است ١-٢ گرم امگا ٣ در طول روز ممكن است تاثير ضد افسردگى داشته باشد در حالى كه هيچ سايد افكت جانبى جدى نداشته و اينتراكشنى با ساير داروهاى افسردگى ندارد.

در حالى كه مطالعات نشان مى‌دهد مكمل‌هايى كه داراى تركيب EPA هستند در درمان افسردگى موثرند، همچنان تركيب EPA و DHA كه در خاويار يافت مى‌شود موثرتر مى‌باشد. البته بايد در نظر داشت كه اين تركيبات به تنهايى در درمان موثر نبوده و تحقيقات در اين زمينه همچنان ادامه دارد.

 

برای تهیه خاویار اصل و با کیفیت بالا میتوانید به سایت خاویار کالچر مراجعه کنید و همچنین از طریق راه‌های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

تلفن: 02188652010
تلفن همراه: 09123205724
فکس: 88652113(021)

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *