ماهیان خاویاری

خاویار اوپال چیست؟

خاویار اوپال یکی از منحصر به فرد ترین نوع خاویار بوده که توسط متخصصین خبره و حاذق ما در این دسته بندی قرار گرفته با توجه به شکل ظاهری آن از دیگر انواع خاویار تفکیک می گردد؛ این خاصیت چیزی نیست جز رنگ دوگانه یا چندگانه خاویارها در یک مدل ماهی خاویاری، معمول این نوع خاویار متشکل از زوج طیف رنگی های اوپال ملکه (قهوه ای – شیری) یا انیکس (مشکی – شیری) می‌باشد. اگر شما نیز قصد دارید بیشتر با خواص و ویژگی های این خاویار آشنا شوید لازم است تا انتها همراه ما باشید تا اطلاعات لازم را درباره این خاویار خوشمزه کسب کنید و بدین صورت بتوانید آن را در برنامه غذایی تان جای دهید.

خاویار اوپال

معنای کلمه اوپال به معنای عقیق بوده و علت نامگذاری آن نیز همین موضوع است؛ چرا که دانه های خاویار اوپال مانند سنگ های عقیق دارای شفافیت و رنگ های خاصی هستند و همین موضوع سبب انتخاب این نام برای آن شده است. خاویار اوپال با توجه به نزدیکی، قرابت، شباهت زیادی به چشم های گربه دارد که امروزه نیز به خاویار چشم گربه‌ای معروف شده است. این خاویار یکی از خاویارهای محبوب برای سرآشپزان بوده که در تهیه غذاهای بین المللی نیز استفاده می شود؛ تا بدین صورت ظرف غذای خوشمزه و دلفریبی را برایتان تهیه کنند.

کمیاب بودن یکی از چالش هایی است که دسترسی و امکان بهره مندی از اینگونه خاویار را برای علاقه مندان به این محصول ناب را رقم زده و امکان بهره مندی از این گوهرهای ناب زیبا و خوشمزه را با چالش هایی مواجه کرده است. اما جای بسی خرسندی است که مجموعه کالچر با بررسی و بهره مندی از تکنیک های خاص توانسته است این محصول ویژه را در سبد محصولات خود قرار دهد تا علاقه مندان به خاویار اوپال و محصولات منحصر به فرد چون این دسته خاویار بی بهره نمانند.

مزه و کالری خاویار اوپال

مزه و کالری خاویار اوپال

این خاویار از نظر بافت و پوسته بسیار مستحکم بوده و از نظر شکنندگی پوسته، مقاوت بالایی را دارا می باشد. از لحاظ بافت نیز باید زمانی که کریستال های آن را بر روی زبان قرار می دهید با نوعی چرخش در زیر زبان خود بترکانید تا شیره این کریستال های بی نظیر از آن خارج گردد؛ طعم این خاویار بسیار قوی بوده و طعم گردویی دارد.

این خاویار سرشار از ویتامین های B12 , B6 , B2 , C , E , A ,D و همچنین اسید فولیک، پانتوتنیک و مواد معدنی نظیر ید و فسفر همچنین دارای درصد بالایی از پروتئین نیز می‌باشد. از لحاظ ارزش غذایی و کالری 100 گرم خاویار اوپال می توان به جدول زیر اشاره کرد:

پروتئین28.4 گرم
چربی20.8 گرم
کالری316 کیلوکالری

خواص خاویار اوپال

این جواهر بی نظیر دنیای آبزیان در جهت بهبود بسیاری از بیماری ها چون سرطان، پیشگیری از آلزایمر، پارکینسون و درمان مشکلات جنسی بسیار موثر بوده و همانگونه که گفته شد ملکه خاویارها چه از نظر زیبایی و چه از نظر خواص درمانی می باشد. این خاویار به دلیل بسیار نادر بودن آن ممکن است در بازه‌هایی از زمان در انبار فروشگاه موجود نباشد. شما می توانید با مصرف روزانه یا هفتگی از این ماده غذایی خوشمزه و پر خاصیت به درمان بیماری هایتان در منزل بپردازید و بدین صورت سالم و شاداب شوید.

خاویار اوپال

خاویار نقش بزرگی در زیبایی پوست و موی افراد داشته و شما می توانید با مصرف آن از پیری زود رس پوستتان جلوگیری کرده و به کاهش لکه های پوستی و جای جوش تان کمک کنید. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله خواص خاویار برای پوست ما مراجعه کنید تا بدین صورت بیشتر با خواص خاویار برای پوست آشنا شوید.

نکات لازم برای نگه داری و ارسال کالا

علاقه مندان به این دسته از خاویار می توانند با مراجعه به فروشگاه اینترنتی کالچر یا تماس تلفنی با مجموعه از نحوه خرید این خاویار مطلع شوند و در صورت موجود بودن این محصول مفید را خریداری کنند؛ لازم است بدانید مجموعه کالچر به جهت ارسال سالم محصول برای شما عزیزان در شهر تهران و دیگر شهرستان‌ها همراه بسته بندی‌های عایق دمایی، یخ خشک نیز می فرستد تا در طول مسیر و حرکت محصول تا رسیدن به خریداران زنجیره سرد کاملا رعایت شود.

نکته لازم به ذکر آن است که مشتریان عزیز پس از دریافت بسته بهتراست فورا خاویار را از بسته بندی خارج و آن را در درون یخچال منزل در دمایی بین صفر درجه تا ۵ درجه بالای صفر قرار دهند و از قرار دادن خاویار درون فریزر جدا خودداری نمایند.

قرار دادن خاویار درون فریزر که گاها توسط عزیزان به منظور نگهداری در دمای خنک تر، باعث می‌شود که کیفیت و طعم خاویار عوض شود. همانگونه که سرد بودن و خنک بودن مکان خاویار بسیار ضروری است اما شک دمایی بیشتر (منظور دماهای 18-) درون فریز برای کیفیت خاویار مضر می باشد.

کلام آخر

شما عزیزان می توانید از این خاویار خوشمزه در کنار بشقاب های رنگین غذایتان استفاده کنید و بدین صورت غذای خوشمزه ای را برای خانواده با میهمان هایتان تدارک ببیند؛ در صورتی که قصد خرید خاویار اوپال را دارید بهتراست به فروشگاه های معتبر و تولید کنندگان بروید تا با بهترین کیفیت و قیمت بتوانید خاویار مورد نظرتان را خریداری کنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *