نحوه مصرف

طرز تهیه بلینی یا همان نان خاویار چگونه است؟ (دستور پخت بی نظیر)

طرز تهیه بلینی

بلینی نوعی نان است که به عنوان عصرانه یا پیش غذا سرو می شود. طرز تهیه بلینی آسان بوده و آماده شدن آن فقط 20 تا 25 دقیقه زمان می برد. بلینی و خاویار ترکیب مورد علاقه بسیاری از افراد است و آن را معمولا در کنار غذا میل می کنند. این ترکیب خواص مصرف خاویار را بیشتر کرده و لذت خوردن آن را افزایش می دهد. ما در این مقاله قصد داریم نکات مهم در مورد طرز تهیه بلینی و خاویار را ذکر کنیم. برای آشنایی با دستور پخت بی نظیر این نان خاویار تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه بلینی

  • آرد گندم سیاه: یک چهارم لیوان
  • آرد ساده: یک چهارم لیوان
  • بکینگ پودر: یک سوم قاشق چایخوری
  • لیوان شیر: سه چهارم لیوان
  • خمیر مایه: یک سوم قاشق چای خوری
  • تخم مرغ: 1 عدد
  • کره: 125 گرم

طرز تهیه بلینی با خاوریا

طرز تهیه بلینی با خاوریا

بلینی در واقع نان روسی است که ظاهری شبیه به پنکیک دارد با این تفاوت که اندازه آن کوچک تر است. با این دستور از تهیه نان بلینی طعم جدیدی را تجربه خواهید کرد. افرادی که به خوردن خاویار عادت دارند عمدتا دستور تهیه بلینی را بلد بوده و به همراه خاویار میل می کنند. اما در این بخش بهترین دستور تهیه نان بی نظیر را قدم به قدم برای شما توضیح می دهیم.

  1. ابتدا دو نوع آرد و بکینگ پودر را مخلوط کنید و ظرف آن را کنار بگذارید.
  2. در کاسه دیگر خمیر مایه و شیر را قاطی کرده و زرده تخم مرغ را به آن اضافه کنید. کمی هم بزنید تا زرده از لختگی خارج شود.
  3. این ترکیب را به ظرف آرد اضافه کرده تا خمیری شکل شده و به صورت یک دست به خورد هم بروند.
  4. سفیده تخم مرغ را که جدا کردید در ظرف دیگر بریزید و با همزن برقی یا دستی هم بزنید ( اگر از همزن برقی استفاده می کنید روی دور تند قرار داده و آنقدر هم بزنید تا رد پره همزن روی سفیده ظاهر شود).
  5. سپس مخلوط آرد و خمیر مایه را کم کم به سفیده اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا خمیر یکنواختی بدست آید ( مواد را در یک جهت هم بزنید و مراقب باشید که پف سفیده نخوابد).
  6. ماهیتابه را روی شعله گذاشته و بعد از گرم شدن کره را به آن اضافه کنید.
  7. مقدار کمی از مواد را با قاشق و به آرامی درون ماهیتابه بریزید و اجازه دهید در ظرف پخش شود ( توجه داشته کنید که ضخامت بلینی بهتر است نازک باشد بنابراین مقدار مایه ای که در ظرف می ریزید بیش از اندازه نباشد).
  8. اکنون حباب هایی در اطراف مواد ایجاد می شود و پس از آن آرام آرام بلینی شکل دایره ای اش را حفظ می کند. کمی منتظر بمانید و پس از سرخ شدن یک سمت بلینی آن را برعکس کنید ( شعله گاز باید ملایم باشد و مواد به آرامی پخته شود).
  9. پس از اینکه بلینی های سرخ شده را در ظرف قرار دادید صبر کنید خنک شود و سپس در صورت دلخواه به آن کرم فرش اضافه کنید.
  10. در نهایت مقدار کمی از خاویار را روی بلینی بریزید و به عنوان وعده غذایی مفید نوش جان کنید.

این طرز تهیه بلینی خوشمزه، بهترین دستورالعمل برای خوردن خاویار است که در بین روس ها محبوبیت زیادی دارد.خاویار علی رغم اینکه طعم خاصی ندارد، خواص بسیار زیادی داشته که آن را در دسته با ارزش ترین مواد غذایی جهان قرار داده است. به همین دلیل افراد برای سرو خاویار روش های مختلفی را امتحان می کنند تا مواد مغذی این ماده گرانبها را به بدن برسانند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *