مقالات علمی

چه خوراکی و مواد غذایی در تقویت قوای جنسی و جسمی معجزه گر است؟!

مواد غذایی مفید در تقویت قوای جنسی

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با آن روبرو هستند کاهش نیروی جنسی است. در هر دوره ای این مشکل وجود داشته و در عصر حاضر بیشتر به گوش می رسد. کاهش قوای انسانی مشکلات زیادی برای افراد ایجاد می کند و سلامت جسم و روح آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. تعریف قوای جنسی را در کاهش انگیزش در فعالیت های زناشویی عنوان کرده اند و یک بیماری و اختلال شناخته می شود. خانم ها و آقایانی که درگیر این مشکل هستند اشتراکات ظاهری زیادی ندارند و عمدتا روش های درمانی متنوعی را پیش می گیرند. اما از کم ضررترین روش های درمان، تغذیه و خوراک مناسب است. به عبارت دیگر توصیه متخصصان به افراد این است که تقویت قوای جنسی را ابتدا با تغذیه مناسب درمان کنند. در این نوشتار قصد داریم به معرفی خوراکی های موثر در تقویت قوای جنسی و جسمی بپردازیم.

تخم مرغ

تخم مرغ

طب سنتی برای تخم مرغ ارزش زیادی قائل بوده و آن را یکی از مفیدترین مواد غذایی می داند. پروتئین هایی که در تخم مرغ وجود دارد پاسخگوی بسیاری از نیازهای بدن انسان در زمینه های مختلف خواهد بود. این ماده غذایی مفید، طبع گرمی دارد و مصرف منظم آن سبب تقویت قوای جنسی می شود. زرده تخم مرغ منبع غنی از مواد و عناصر مفید از جمله ویتامین هاست به همین دلیل زرده تخم مرغ اثر مفیدتری بر نیروی جنسی ایجاد می کند. علاوه بر آن ویتامین های گروه “ب” سبب تنظیم میزان هورمون در بدن شده و به تدریج نیروی جنسی را بهبود می بخشند.

شکلات تلخ

شکلات تلخ

تحقیقاتی که بر روی شکلات تلخ انجام شده نشان داده است که ماده تئوبرومین موجود در این ماده شباهتی به کافئین دارد. همانطور که می دانید کافئین با تحریک هورمون ها حس نشاط را در بدن به وجود آورده و شادابی را افزایش می دهد. مقادیر زیاد ماده شبیه به کافئین در شکلات تلخ می تواند در افرادی که در مصرف آن عادت دارند انگیزش جنسی ایجاد کند. شکلات تلخ سرشار از آنتی اکسیدان است و این ماده برای مبارزه با رادیکال های آزاد بدن بسیار موثر عمل می کند. آنتی اکسیدان با از بین بردن موانع به صورت موقت، سرخوشی در افراد به وجود می آورد که به تقویت قوای جنسی می انجامد.

خاویار معجزه ای برای تقویت قوای جنسی

اگر شما هم جزو افرادی هستید که از مشکلات جنسی رنج می برید، جا دارد که با معجزه ای به نام خاویار و تاثیر آن در تقویت قوای جنسی آشنا شوید. همانطور که می دانید خاویار یکی از مغذی ترین غذاهای دنیاست که افراد زیادی علاقه به مصرف آن و بهره مندی از خواص خاویار دارند. پر متقاضی بودن خاویار و سخت بودن فرآوری آن، سبب شده این ماده جزو خوراکی های گران قیمت در جهان باشد. اما کشور ایران به عنوان یکی از مهم ترین تولید کننده های خاویار در جهان، بهترین نوع این محصول را با قیمت مناسب به داخل کشور عرضه می کند. در این خوراکی شگفت انگیز مواد مهمی مانند امگا3 وجود دارد که سبب افزایش نیروی باروری در آقایان می شود.

پژوهش ها نشان داده است مردانی که خاویار مصرف می کنند اسپرم های نیرومندتری برای باروری تخمک دارند. خاویار به تغییر در ساختار و سیال بودن اسپرم ها انجامیده و احتمال برخورد آن را به تخمک افزایش می دهد و در نتیجه به لقاح موفقیت آمیز منجر می شود. ویتامین های گروه “ب” به خصوص ویتامین “ب 12” انگیزش های جنسی افراد را بهبود بخشیده و روابط زناشویی رضایت بخشی را سبب خواهند شد. موادی مانند آنتی اکسیدان موجود در خاویار بخش های مختلف بدن را تقویت می کنند و گردش خون را در اندام ها جنسی بهبود می بخشند.

طریقه مصرف خاویار متفاوت است و کشورهای مختلف به شیوه های متنوع خاویار را سرو می کنند. اما توصیه شده افرادی که قصد دارند برای تقویت قوای جنسی از خاویار استفاده کنند آن را به شکل سرد بخورند. توجه داشته باشید که خاویار انرژی زیادی دارد و نباید در مصرف آن زیاده روی شود. سعی کنید به صورت منظم و روزانه مقداری از آن را به صورت پیش غذا میل کنید.

فلفل تند

فلفل تند

فلفل تند در تقویت قوای جنسی یک ادویه به شدت موثر است. مصرف این ادویه در غذا سبب افزایش مفید ضربان قلب و در نتیجه بهبود گردش خون در بدن می شود. خون رسانی به اندام های مختلف برای روند بهتر فعالیت آن ها مفید خواهد بود. این تاثیرات در اندام های جنسی آقایان و خانم ها به مرور زمان سبب برانگیخته شدن احساسات جنسی شده و عطش را بیشتر می کند. در طب سنتی مصرف منظم مقادیری از فلفل تند در غذا برای درمان کاهش نیروی جنسی تجویز می شود.

انجیر تازه و انجیر خشک

انجیر

انجیر میوه تابستانی با طبع گرم است که مصرف آن به صورت تازه و خشک در تقویت قوای جنسی موثر خواهد بود. خوشبختانه کشور ایران در بسیاری از شهرها قابلیت برداشت این میوه را دارد و در دسته میوه های با قیمت مناسب قرار می گیرد. در طب سنتی و ایرانی برای انجیر فواید زیادی ذکر شده است. موادی که در ترکیبات انجیر وجود دارند منبع غنی از ویتامین و فیبر هستند که به مرور زمان سبب درمان بیماری های زیادی خواهند شد. دو ماده ای که در انجیر وجود داشته و بیشترین اثر را در انگیزش جنسی ایجاد می کنند منیزیم و آمینو اسید است.

منیزیم تولید هورمون های جنسی در بدن را بهبود می بخشد و میزان آن را تنظیم می کند. آمینو اسید نیز با گشاد کردن رگ های خونی سبب بهبود جریان خون رسانی به اندام شده و به بهتر شدن فعالیت آن ها کمک می کند. طب سنتی توصیه دارد برای درمان سریع تر مشکلات جنسی انجیر را به صورت ترکیبی با عسل مصرف کنند.

انار

انار

در بین میوه ها، انار موادی دارد که به تقویت قوای جنسی کمک می کند. انار دارای طبع گرم است و در شهرهای مختلف کشور ما قابلیت رشد دارد. پژوهش ها نشان داده مصرف منظم انار سبب ترشح بیشتر هورمون تستوسترون شده و مستقیما بر انگیزش جنسی بخصوص در آقایان تاثیر می گذارد. علاوه بر آن انار خون ساز بوده و به سیستم گردش خون بدن نیز کمک می کند. در طب سنتی مصرف انار به آقایانی که از مشکلات نعوظ رنج می برند توصیه می شود. مصرف انار با هسته و یا عصاره آن مرسوم است. اما خوب است بدانید که پوست انار نیز خواصی دارد که به جرات می توان گفت در هیچ خوراکی دیگری یافت نمی شود.

پوست انار کمی تلخ است به همین دلیل بهتر است به از خشک کردن آن به صورت پودر در غذا یا دمنوش مورد استفاده قرار بگیرد.

توت فرنگی

توت فرنگی

توت فرنگی میوه تابستانی و پرطرفدار است که سبب افزایش قوای جنسی می شود. این میوه خوشمزه سرشار از ویتامین هایی است که به ترشح و تنظیم هورمون های جنسی در خون کمک کرده و انگیزش جنسی را بیشتر می کنند. علاوه بر آن مواد موجود در توت فرنگی با افزایش گردش خون و کمک به فعالیت اندام های جنسی به شیوه ای دیگر در تقویت قوای جنسی نقش دارند. تحقیقات نشان داده آقایانی که به صورت منظم توت فرنگی مصرف می کنند اسپرم های تقویت شده ای دارند. همچنین بانوانی که تخمک های ضعیف دارند برای تقویت آن ها خوب است به مصرف توت فرنگی و فرآورده های آن روی آورند.

بادام درختی

بادام

علاوه بر میوه جات، تعداد زیادی از مغزها و دانه ها سبب تقویت قوای جنسی می شوند که خوب است با آن ها آشنا شویم. از عوامل موثر در کاهش نیروی جنسی، دغدغه های روزمره و استرس و اضطراب است. کنترل کردن استرس به ویژه در عصر امروز و با وجود مشکلات متعددی که وجود دارد کار دشواری به نظر می رسد. بنابراین باید به دنبال راهی برای جلوگیری از عوارض اضطراب بود. از صدمات استرس به بدن اختلال در قوای جنسی است. مصرف آجیلات و مغزها به ویژه بادام از عوارض استرس جلوگیری می کند.

مصرف روزانه چند عدد بادام هورمون های بدن را تنظیم کرده و گردش خون را در اندام ها بهبود می بخشد. آنتی اکسیدان هایی که در بادام وجود دارند هورمون های جنسی را برانگیخته کرده و به مرور مشکلات نعوظ را برطرف می کنند. بادام سرشار از منیزیم است که ماده حیاتی در مکانیزم بدن به ویژه برای آقایان محسوب می شود. توصیه ما این است که در سبد غذایی تان جای ویژه ای برای آجیلات به ویژه انواع بادام باز کنید تا با معجزات آن در بدن رو به رو شوید. برای تاثیر بهتر، بادام را به صورت خام مصرف کنید.

موز

موز

موز در دسته میوه های با طبع گرم قرار داد و انرژی زیادی در بدن تولید می کند. عناصر متعددی در موز وجود دارد که مورد نیاز بدن بوده و بخش های مختلفی را تغذیه می کند. ویتامین و آنزیم هایی که در ترکیبات موز قرار گرفته، اثر مکانیزم تولید هورمون های جنسی ترشح آن را در بدن افزایش داده و به مرور زمان در تقویت قوای جنسی موثر خواهد بود. یکی از این آنزیم ها بروملین است که میوه موز جزو منابع غنی آن محسوب می شود. افرادی که با بی میلی جنسی رو به رو هستند مصرف موز را افزایش دهند تا تاثیر شگفت انگیز آن را مشاهده کنند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *