سرو و نگهداری

بسته بندی به صورت ایزوترمیک خاویار و در زنجیره سرد برای جلوگیری از خراب شدن خاویار

بسته بندی خاویار

خاویار یکی از با ارزش ترین مواد خوراکی موجود در جهان است که ارزش غذایی بالایی داشته و خواص درمانی زیادی دارد. خاویار به تخم ماهیانی مانند سوروگا، آسترا، بلوگا و… گفته می شود که زیستگاه آن ها در دریای خزر و بخش هایی از دریای سیاه است. استخراج، نحوه فرآوری خاویار و بسته بندی آن در کیفیت آن تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل باید تمامی مراحل آن طبق استانداردهای معین و زیر نظر کارشناسان و متخصصان این حیطه انجام شود. در این مقاله قصد داریم تا نکات مهم بسته بندی خاویار را مورد بررسی قرار دهیم پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

نحوه بسته بندی خاویار (زنجیره سرد، ارسال و تحویل خاویار تازه خاویار کالچر)

خاویار در همه جای دنیا طرفداران زیادی دارد و خوشبختانه کشور ایران از صادرکنندگان اصلی خاویار به سراسر جهان است. در کشور ما دانش به روز شده ای برای بسته بندی خاویار به کار می رود و خاویار آن جز مرغوب ترین خاویارهای جهان است. هر یک از قوطی های حاوی خاویار تخم یک نوع ماهی که در شرایط یکسان پرورش داده شده و در سن مشخصی قرار دارند را در خود جای داده است. به دلیل برداشت های غیر قانونی خاویار از دریای خزر و خطر انقراض ماهی های خاویار، صید آن ممنوع اعلام شده است. به همین دلیل عمدتا خاویارها به صورت پرورشی و در شرایط خاص به مرحله فرآوری می رسند. شما می توانید خرید خاویا اصل را از فروشگاه های معتبر انجام دهید تا به طعم مطلوب خاویار دست یابید.

بسته بندی خاویار و نگهداری آن در درمای -3 درجه سانتی گراد

ظرف های قرارگیری خاویار بسیار زیبا بوده و سبب شیک تر شدن بسته بندی خواهد شد. بسته بندی خاویار در ظرف هایی از جنس فلز قلع و با دقت بسیار بالا انجام می شود. به تخم های فرآوری شده خاویار پس از شستشو نمک زده می شود تا از خراب شدن آن جلوگیری شود، چرا که نمک به صورت یک ماده نگهدارنده برای خاویار عمل می کند. بعد از نمک زدن به خاویار، خاویار ها به صورت دستی وارد قوطی ها شده و به آرامی فشرده می شود تا هوایی بین تخم ها نماند. وجود مقدار کمی هوا در بین خاویار ممکن است باعث از بین رفتن و فاسد شدن خاویار شود. پس از اینکه هواگیری به صورت دستی انجام شد درب قوطی ها پلمپ می شود. در نهایت خاویار های بسته بندی شده به یخچال های محل عمل آوری که در در مای 3- درجه سانتی گراد قرار گرفته منتقل می شود. یکی از عوامل مهم در حفظ کیفیت خاویار قطعا دما است. این دما نباید در حد انجماد (دمای فریزر 15- درجه سانتی گراد) باشد یا دما بالای 6+ درجه سانتی گراد باشد.

خاویار ها تا زمان دریافت سفارش در یخچال با دمای 3- درجه نگهداری می شوند و پس از دریافت سفارشات تیم بسته بندی و توزیع وظیفه دارد که با توجه به میزان خاویار و مقصد خریداران بسته بندی مربوط را انتخاب و همراه یخ مناسب از طریق بهترین مسیر اقدام به ارسال خاویار ها نماید. خریداران نیز باید به محض دریافت بسته ابتدا خاویار ها را در یخچال قرار داده و یخ های همراه را در صورت نیاز برای استفاده مجدد ،می توانند در فریزر قرار دهند. در صورت پک و بسته بندی مجدد خاویارها به همان شکلی که دریافت نموده اند یخ های شارژ شده درون فریزر را برداشته و خاویار های که درون یخچال قرار گرفته را نیز به همان شکلی که دریافت نموده بسته بندی کرده و همراه خود ببرند.

نکات مهم در مصرف و نگهداری خاویار

  • خاویار به هیچ عنوان نباید در دمای انجماد کمتر از 3- درجه سانتی گراد قرار گیرد و همچنین نباید در دمای بالای 6+ درجه سانتی گراد قرار گیرد.
  • بهترین دمای نگهداری خاویار بین 3- تا 3+ درجه سانتی گراد می باشد.
  • تمام بسته بندی های مجموعه خاویار کالچر ایزوترمیک بوده و توانایی نگهداری خاویار را در دمای مطلوب دارا می باشد.
  • بسته بندی ها معمولا زمانی معادل 24 تا 48 ساعت  توانایی نگهداری سرما را دارند.
  • ماندگاری خاویار معمولا سه ماهه است اما بهتر است مصرف آن زودتر انجام شود.
  • هر چه از تاریخ تولید خاویار بگذرد ممکن است تغییراتی در طعم آن ایجاد کند

بسته بندی یونولیت
کیف ایزوترمیک خاویار

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *