خوراک و غذا, نحوه مصرف

نان خاویار چیست؟

نان خاویار

نان خاویار چیست؟

نان خاويار به انواع مينياتورى نان با طعمى ملايم گفته مى شود كه براى سرو خاويار از آن استفاده مى گردد. بسیاری از کارشناسان خاویار توصیه می کنند خاویار بر روی اسلایس های باریکی از نان سفید که به ملایمت تست شده و به صورت سه گوش برش داده  و یا کراکر های بدون نمک همراه همراه با خامه تازه شده سرو گردد این روش در عین سادگی در درک طعم واقعی خاویار بسیار موثر است.

 

 انواع نان خاویار

خاويار بر روى نان هاى مختلفى سرو  مى گردد. نان بلينى ، نان هاى تست سه گوش ، مربع و دايره و كراكر  .

خاويار از مائده هاى ظريف و جذاب زمينى است كه در مناسبت هاى مختلف سرو مى شود خاويار به روش هاى مختلف و با مواد غذايى متفاوتى  مانند نان آغشته به كره سرو مى شود سرو خاويار با نان يكى از روش هاى سنتى و قديمى مى باشد كه هنوز متداول  است . اگر براى اولين بار است كه خاويار را سرو مى كنيد پيشنهاد مى شود كه همراه با نان بلينى ميل نماييد.

 

نان مخصوص خاویار

بلينى كه به معناى پنكيك خمير مايه زده شده است در شكل اصلى آن از نوع خاصى از آرد گندم تيره( باك ويت ) رنگ تهيه مى‌شود. اما امروز در تهيه بلينى از همان آرد گندم سفيد استفاده مى‌گردد. علاوه بر آن مخمر خشك فعال، شير ولرم شكر و نمك آرد گندم براى مصارف خانگى خامه ترش خامه سنگين تخم مرغ كره زوب شده و روغن هاى گياهى از مواد اوليه ديگر مورد استفاده در تهيه بلينى مى باشند.

در تهيه نان بلينى ابتدا مخمر و شير در يك ظرف بزرگ تركيب شده و به خوبى مخلوط مى‌شوند سپس ارد باك ويت شكر و نمك رو اضافه مى‌گردد. تركيبات فوق كاملن با يكديگر تلفيق شده و در داخل يك ظرف با نايلون يا دستمالى تميز سر آن پوشيده مى‌شود. حدود يك ساعت به آن فرصت داده مى‌شود تا حباب هايى ريز بر روى سطح خمير نمايان گردد.

سپس آرد گندم خانگى خامه ترش خامه سنگين تخم مرغ ها و كره را اضافه مى‌گردد مجددا به خوبى مخلوط و مدت دو ساعت ديگر استراحت داده مى‌شود يك قاشق چاى خورى روغن را در يك تابه نچسب روى حرارت مديوم گرم نموده با قاشق مخصوصى مقدارى از خمير برداشته و در تابه قرار داده و با پشت قاشق آن را صاف مى شود.

زمانى كه لبه ان به رنگ قهوه اى در امد و حباب هايى بر روى ان ظاهر شد بلينى اماده مى باشد بلينى را گرم و آغشته به كره ذوب شده همراه با خاويار سرو مى گردد.

  • بهترین نان برای سرو خاویار

خاويار اغلب بر روى نان تست معمولى آغشته به كره كراكر هاى بدون نمك يا نان هاى ساده با برش هاى متنوع دايره گرد و مثلث سرو مى گردد.

يكى از روش هاى سنتى سرو خاويار پنكيك هاى روسى يا بلينى مى باشد.

 

بهترین نان تست برای خاویار کدام نان است؟

انواع مختلفى از نان تست براى سرو خاويار استفاده مى شود:

  • نان تست سه گوش

حاشيه كراست شده نان هاى برش داده را حذف نموده و ان را به صورت سه گوش برش مى دهيم قطعات برش داده را تست نموده تا كريسپى شود نان تست گرد بريوشه كه همراه با خامه تازه و خاويار سرو مى گردد.

  • نان تست بريوشه

بريوشه نانى فرانسوى است با استفاده از كاتر مخصوص نان اسلايس هاى يك  اندازه اى از نان بريوشه ايجاد مى كنيم . يك قاشق چاى خورى كره ذوب شده به تابه روى حرارت مديوم  اضافه نموده برش هاى نان بريوشه را اضافه مى كنيم تا طلايى شود يك الى دو دقيقه براى هر سمت كافى مى باشد اين نان نيز همراه با خامه تازه و خاويار سرو مى گردد.

 

برای خرید نان خاویار و یا دریافت اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت کالچر مراجعه نمایید و یا از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *