خوراک و غذا

فرهنگ مصرف خاویار در فرانسه (سرآشپزهای فرانسوی چه نظری دارند)

فرهنگ مصرف خاویار در فرانسه (سرآشپزهای فرانسوی چه نظری دارند)

خاویار از غذاهای محبوبی است که در تمام کشورها طرفداران خاص خود را دارد. این غذا جایگاه ویژه ای در مهمانی ها داشته و به روش های مختلفی سرو می شود. در بخش های قبل در خصوص سرو خاویار به طور مفصل صحبت شد. اما در این مطلب در رابطه با فرهنگ مصرف خاویار در فرانسه مطالبی خواهید خواند و با نظر سرآشپزان فرانسوی در رابطه با آن آشنا می شوید، پس با ما همراه باشید.

مصرف خاویار در دیگر کشورها

همانطور که می دانید خاویار یکی از معروف ترین غذاها در بسیاری از کشورها است. برخی کشورها تولید کنندگان عمده این ماده غذایی محسوب می شوند که ایران بزرگترین تولید کننده خاویار با کیفیت است. برخی کشورها نیز در رده بالاترین کشورها در خصوص مصرف خاویار هستند. در مطالب گذشته در خصوص بزرگترین کشورهای مصرف کننده خاویار نیز صحبت شد که یکی از معروف ترین این کشورها فرانسه است که خاویار را هم به صورت غذای اصلی و هم به صورت های دیگر در غذاهای خود استفاده می کنند.

خاویار در فرانسه

خاویار از زمان های گذشته جزء اصلی در غذاهای سنتی فرانسوی ها بوده است و به علت طعم غنی، یکی از مواد اولیه محبوب در بسیاری از غذاها بوده است. همچنین خاویار نقش مهمی در فرهنگ آشپزی فرانسه دارد، که این شامل استفاده از خاویار در غذاهای کلاسیک و مدرن می باشد.

خاویار در فرانسه

یکی از رایج ترین کاربرد های خاویار در آشپزی فرانسوی استفاده از آن به عنوان پیش غذا می باشد. همچنین خاویار به عنوان رویه کراکر یا نان تست، یا به عنوان پر کننده شیرینی های کوچک مانند نان بلینی یا gougere سرو می شود. علاوه بر این ها از خاویار در کنار سایر غذاهای کلاسیک مانند foie gras و ماهی سالمون دودی نیز استفاده می شود.

در فرانسه همانند بسیاری از کشورها، خاویار علاوه بر اینکه به عنوان یک غذای خوشمزه سرو می شود، به عنوان یک ماده در انواع غذاها نیز استفاده می شود. به طور مثال می توان به استفاده از خاویار به عنوان سس یا تزئین در غذاهایی مانند املت و پاستا اشاره کرد. همچنین از آن به عنوان روکش در غذاهای دریایی همچون خرچنگ یا گوش ماهی استفاده می شود.

خاویار یکی از ترکیبات مهم در معروف ترین غذاهای فرانسوی است. به طور مثال می توان به hors d’oeuvre یا tete de veau یا سرگوساله اشاره کرد. این غذا از یک سر گوساله آب پز، که به صورت نازک برش داده شده، تشکیل می شود و با انواع ترشیجات، پیاز و از همه مهمتر خاویار، سرو می شود.

با اینکه خاویار جزء اصلی در غذاهای سنتی فرانسوی است، در آشپزی فرانسوی نیز به روش های مدرن و جدید استفاده می شود. به طور مثال برخی سرآشپزها گاهی اوقات خاویار را به عنوان رویه پیتزا یا مواد پرکننده کوفته استفاده می کنند. برخی دیگر نیز از آن به عنوان چاشنی گوشت یا کوکتل استفاده می کنند.

خاویار

یکی از ویژگی های بارز خاویار که آن را به ماده غذایی محبوب و ماندگار در غذاهای فرانسوی تبدیل کرده است، تطبیق پذیری آن است که باعث شده تا طعم غنی و مجلل آن مورد علاقه مردمان سراسر دنیا باشد. به علاوه یکی از نکاتی که باید در خرید این ماده غذایی لوکس و گران به آن توجه کنید این است که از منبعی مطمئن و قابل اطمینان تهیه شود.

نظر سرآشپزان فرانسوی

پیشنهاد سرآشپزان فرانسوی این است که در رستوران خود یا در غذاهایی که در خانه می پزید، از گنجاندن خاویار در ترکیب غذاهای خود حتما استفاده کنید، چه در غذاهای کلاسیک یا مدرن فرقی نمی کند، خاویار مطمئنا رنگی از تجمل و پیچیدگی را به خلاقیت های آشپزی شما اضافه می کند.

خاویار علاوه بر اینکه از غذاهای سنتی فرانسوی هاست، عنصری مهم و محبوب در بسیاری از غذاهای فرانسوی نیز می باشد. بسیاری از معروف ترین رستوران های فرانسه خاویار را در منو خود دارند. خاویار گاهی به عنوان یکی از افزودنی های مجلل و دل پذیر، گاهی به عنوان غذا و بعضی مواقع نیز به عنوان یک پیش غذای لذیذ سرو می شود.

یک نمونه از غذاهای فرانسوی با خاویار، homard a la presse یا خرچنگ فشرده است. این غذا شامل یک خرچنگ است که پس از پختن آن، فشرده می شود تا تمام گوشت های آن گرفته شود و سپس با مواد مختلفی از جمله خاویار و کره ترکیب می شود. سپس این مخلوط به شکل استوانه ای درمی آید و پس از سرد شدن سرو می شود. در نتیجه یک غذای غنی و خاص خواهید داشت که گزینه محبوبی برای وعده ناهار است.

یک نمونه غذای فرانسوی با خاویار، oeufs a la neige یا جزیره شناور است. این غذا یک نوع دسر است که در آن تکه های کیک میوه ای که در شربت شیرین پخته شده  و سپس در کاسترد خامه ای سرو می شوند. این غذا اغلب با مقدار زیادی خاویار تزئین می شود و طعم شیرین و خامه ای آن، حسی از تجمل و تضاد را همراه غذا فراهم می کند.

خاویار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *