خوراک و غذا

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی با خاویار

پنکیک سیب زمینی با خاویار

پنکیک یک غذای نیمه ساده و آسان است که تحت هر شرایط می توانید با استفاده از موادی که در دسترس دارید آن را تهیه کنید؛ پنکیک سیب زمینی با خاویار یکی از غذاهای خوشمزه و مقوی برای کودکان و بزرگسال است که به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد امروزه بسیار رایج و پرطرفدار شده است؛ به همین جهت قصد داریم با تهیه این مطلب طرز تهیه پنکیک سیب زمینی و خاویار را به شما آموزش دهیم تا شما عزیزان نیز بتوانید به سادگی این غذای خوشمزه را تهیه کنید و از مزه لذت بخش آن لذت ببرید.

طرز تهیه غذا و سرو خاویار

امروزه طرز تهیه غذا کاملا به ذائقه افراد بستگی دارد و شما می توانید برای تهیه هر نوع غذایی ادویه مورد نظرتان را اضافه و یا هر کدام را که نمی خواهید حذف کنید تا بدین صورت غذای خوشمزه و باب میل تان را تهیه کنید. خاویار یکی از مواد غذایی مغذی و سالمی است که پیشنهاد می شود به صورت هفتگی یا ماهانه در برنامه و وعده های غذایی تان گنجانده شود. در مقاله قبل نکات لازم برای سرو خاویار و مقدار مناسب برای مصرف در هر سن را بیان کرده ایم؛ برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله قبل ما مراجعه کنید.

طرز تهیه غذا با خاویار

سیب زمینی یکی از مواد غذایی پرطرفدار در جهان است که حتی کودکان بد غذا نیز نسبت به این ماده غذایی گارد ندارند و با اشتها میل می کنند. خاویار نیز یکی از مواد مغذی و مفید برای بدن است که به دلیل ویتامین و خواص بسیار زیادی که دارد امروزه در اکثر سفره ها دیده می شود. به همین دلیل قصد داریم طرز تهیه پنکیک سیب زمینی و خاویار را به شما آموزش دهیم تا بتوانید این غذای کامل و مغذی را برای خود و خانواده تان تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک سیب زمینی و خاویار

پنکیک سیب زمینی با خاویار
مواد لازممقدار لازم
سیب زمینی4 عدد متوسط
تخم مرغ2 عدد
آرد سفید2 قاشق غذاخوری
آبلیموبه میزان لازم
نمک و فلفلبه میزان لازم
پیاز قرمز1 عدد متوسط
کرم فرش1/4 پیمانه
خاویاربه میزان لازم

طرز تهیه پنکیک سیب زمینی

  1. برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا سیب زمینی را خرد کرده (می توانید در این مرحله سیب زمینی را رنده کنید.) و به آن آرد و تخم مرغ اضافه کنید و حسابی مخلوط کنید تا تخم مرغ با سیب زمینی مخلوط شود.
  2. پیاز را نگینی خرد کنید و آن را همراه ادویه ها به مواد سیب زمینی اضافه کنید.
  3. مواد پنکیک شما آماده است می توانید آن را قالب های فانتزی بریزید و درون روغن سرخ کنید تا برشته شود.
  4. پنکیک های سرخ شده را درون ظرف مورد نظر سرو کنید و روی آن را با انواع خاویار، سبزیجات، سس و کرم فرش دیزاین کنید.

نکات مهم در پخت پنکیک سیب زمینی و خاویار

پنکیک سیب زمینی با خاویار
  1. بهتر است برای سرخ کردن پنکیک ها از روغن زیتون سرخ کردنی استفاده کنید و پس از سرخ شدن آن ها را از روغن خارج کنید. (می توانید آن ها را بر روی دستمال کاغذی یا صافی بگذارید تا روغن اضافی اش خارج شود و غذا سالمی داشته باشید.)
  2. می توانید از انواع خاویار برای سرو این غذای خوشمزه استفاده کنید و لذت ببرید.
  3. لازم است برای سرخ کردن این غذا شعله گازتان را کم کنید تا به خوبی سرخ شود و یا به عبارتی مغز پخت شود.
  4. شما می توانید این غذا را با انواع سس و سالاد میل کنید.
  5. اگر قصد دارید پنکیک سیب زمینی را برای کودک دلبندتان تهیه کنید بهتراست از قالب های زیبا استفاده کنید تا کودکتان از دیدن و میل کردن آن لذت ببرد؛ امروزه قالب های فانتزی و متنوع در بازار قابل خرید است.
  6. از مخلوط کردن انواع خاویار در یک ظرف و برای یک غذا پرهیز کنید.

کلام آخر

امیدواریم از این غذای خوشمزه و آسان لذت برده باشید؛ شما عزیزان می توانید این غذای ساده و کاربردی را برای وعده صبحانه، ناهار، شام و میان وعده تهیه کنید و لذت ببرید. لازم به ذکر است اگر قصد تهیه خاویار را دارید از فروشگاه های معتبر آن را تهیه کنید تا سلامت خود و خانواده خود را تضمین کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *