آمار و اخبار, سرو و نگهداری, ماهیان خاویاری

بهترین نوع خاویار کدام است؟

بهترین نوع خاویار

انواع خاویار

مصرف تخم ماهی قدمتی دیرینه دارد. سال‌هاى زيادى است كه انسان‌ها تخم ماهى‌هاى گوناگون را برداشت كرده و مصرف مى‌نمايند. اما هيچكدام از آنها هیچگاه جايگاه خاويار را نداشته است.

از ٢٧ گونه ماهى خاويارى تقريبا تمام آنها تخم قابل مصرف دارند اما عمدتا بلوگا، سوروگا، آسترا و برى انواع غالب و محبوب در بازار خاویار می‌باشند.

 

١) خاويار بلوگا

ماهى خاويارى بلوگا از ماهيان ماقبل تاریخ و بزرگى است كه مى‌تواند تا ١٥ پا رشد كند و وزن آن به حدود ٣٠٠٠ پوند     مى‌رسد و يكى از انواع پر تقاضاى خاويار مى‌باشد. اين ماهى بومى درياى خزر است.
خاويار آن بسيار قوى بوده زهم محصولات دريايى نداشته و رنگ بندى آن از خاكسترى تا به شدت تيره متغير است كه نام مستعارخاويار سياه را كسب كرده است.

 

2) خاويار كالوگا

كالوگا يكى ديگر از ماهيان خاويارى آب‌هاى شيرين مى‌باشد و گفته مى‌شود كه طعم آن به بلوگا نزديك است خاويار كالوگا نيز بافت یکنواختی داشته و طعم ملايم كره‌اى نمكى دارد.

 

3) خاويار آسترا

از نظر سايز كوچكتر از بلوگا بوده و رنگ آن از قهوه‌اى تا طلايى متغير است. تخم‌هاى روشن‌تر متعلق به ماهى‌هاى با سن بالاتر مى‌باشند. كه قيمت بالاترى دارند. اين خاويار شورى طبيعى دريايى دارد.

 

4) خاويار سوروگا

از دو گونه بومى ديگر درياى خزر سيبرى و اوزون برون استحصال مى‌گردد. سايز تخم نسبتا ريز بوده تنوع رنگى خوبى داشته  و از خاويارهاى پر تقاضا با طعمى منحصر به فرد و كره‌اى مى‌باشد.

 

5) خاويار برى

خاويار برى كه نام تجارى خاويار استحصال شده از ماهى خاويارى سيبرى مى‌باشد. منشاء اين ماهى درياى كاسپين بوده و شهرت آن به بافت كرمى و رنگ قهوه‌اى پاليده آن مى‌باشد. ماهى خاويارى سيبرى از ماهيان سايز كوچك مى‌باشد.

 

خاویار الماس چیست؟

هر چند كه خاويار به طور كلى محصولى تجملى و گران قيمت محسوب مى‌گردد خاويار الماس در بين انواع مختلف خاويارجايگاه خاصى دارد. تاريخچه خاويار الماس به ايران قديم بر مى‌گردد. كه مزه انحصارى اين خاويار را كشف كرده بودند در آن زمان تصور مى‌شده است كه اين خاويار نيرو زاست. هر چند كه دور از واقعيت نبوده است چرا كه خاويار ايرانى محتوى ويتامين و مواد مغذى فراوانى مى‌باشد. گفته شده اسكندر در زمان لشكركشى به ايران اولين بار این خاويار را امتحان كرده و پتر كبير تزار افسانه‌اى روس نيز به اين خاويار كم‌ياب بسيار علاقه‌مند بوده است.

 

 

 

بهترین نوع خاویار کدام است؟

وقتى قرار است بهترين نوع خاويار را انتخاب كنيم خاويارهاى استحصال شده از ایران و مجموعه کالچر تاريخچه مبسوطى در تامين خاويارهاى ممتازايران براى طرفداران آن در كل كشور و اقصى نقاط جهان داشته است. اما بهترين خاويار را چطور تعريف كنيم؟ بهترين خاويار تركيبى از شناخت خاویار گونه‌هاى مختلف ماهيان خاويارى و منشاء آنها و واريته‌هاى خاويارى كه توليد مى‌كنند می‌باشد كه با ذائقه اشخاص و اولويت آنها همراه مى‌شود و همين طور درك تفاوت‌هاى جزيى بافت و طعم و قوام خاويار مى‌باشد که توسط کارشناسان خبره در این کار تشخیص داده می‌شود.

قطعا بهترین دسته خاویار دسته فیل ماهیان است که خاویار آن بلوگا نام دارد این به خاطر خواص فراوان و بی‌شمار ایران خاویار است همچنین سایز تخم و رنگ ویژه آن می‌باشد.

اما در مجوعه کالچر متخصصین ما ارزش گذاری خاویارها را بر اساس پارامترهای چون نوع گونه، سایز و رنگ انجام می‌دهند و در دسته بندی خود می‌گذارند.

از گنجينه ارزشمند این مجموعه بهترين گريدهاى خاويار ما به شما عرضه مى‌شود. كالچر به شما مجموعه‌اى از خاويارهاى پریميوم را معرفى مى‌كند. هر آنچه ممكن است سليقه شخصى شما می‌باشد.

 

– قیمت بهترین نوع خاویار

بر طبق كتاب ركوردهاى جهانى گينس گرانبهاترين خاويار در گزارش‌ها خاويار الماس بوده است كه معمولا از ماهيان خاويارى البينو بين ٦٩-١٠٠ سال استحصال شده و بسيار كمياب مى‌باشد.

علاوه بر ماهى خاويارى البينو خاويار بلوگا برداشت شده از فيل ماهى به اتفاق آرا و به طور گسترده‌اى جزء گرانبهاترين خاويارهاى جهان مى‌باشد.

دان درشت و براق خاويار بلوگا و طعم كره‌اى در جهان محبوبيت به سزايى دارد. هر چند به دليل آلودگى و صيد بى رويه جزء گونه‌هاى در حال انقراض بوده و در حال حاضر در حال محافظت مى‌باشد.

 

– تولید بهترین نوع خاویار در جهان کجاست؟

خاويار با كيفيت عالى مربوط به كشورهاى حاشيه درياى خزر مى‌باشد كه زيستگاه اصلى ماهيان خاويارى توليد كننده خاويار بلوگا آسترا و سوروگا مى‌باشد. سال‌هاى طولانى ايران و روسيه در بازار خاويار پيش رو بوده‌اند و توليد كننده بهترين و پر تقاضاترين نوع خاويار می‌باشند در سال‌هاى اخير چين و آمريکا نيز به اين مجموعه اضافه شده‌اند.

 

– بهترین نوع خاویار را از کجا تهیه کنیم؟

مجموعه آبزى گستران ساعى يكى بزرگترين مراكز پرورش ماهى خاويار و تامين كننده انواع خاويار در ايران بيش از دو دهه در اين زمينه فعاليت داشته است.

اين مجموعه به طور پايدار در حالى كه استانداردهاى بالايى را حفظ كرده است و در حال فعاليت بوده و انواع خاويار را در بسته‌ بندی‌های مناسب و زنجیره حمل و نقل سرد جهت حفظ کیفیت محصول در سايت كالچر عرضه مى‌كند.

كالچر بزرگترین و معتبرترین سایت خرید اینترنتی انواع خاويار، در کشور است که از سال 1390 کار خود را شروع کرده و در این مدت توانسته رضایت درصد قابل توجهی از مشتريان را به دست بیاورد. در ابتدا، فروش خاويار در دستور کار كالچر قرار داشت؛ اما به مرور امکان خرید گوشت ماهى خاويارى نيز اضافه شده است. از طریق سایت فروشگاه اینترنتی کالچر می‌توانید به راحتی از هر کجا سفارشات خود را ثبت نموده و در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام با کارشناسان کالچر تماس حاصل فرمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *