ماهیان خاویاری

بهترین نوع خاویار در ایران و جهان کدام است؟

بهترین خاویار

خاویار از جمله لوکس ترین و گران ترین مواد غذایی دنیا به شمار می رود. در تمام کشورها این ماده غذایی ارزشمند و پرخاصیت شناخته شده است و افراد بسیاری از آن استفاده می کنند. خاویار را در هر نقطه از دنیا به عنوان یک ترکیب یا یک غذای مجزا سرو می کنند. اکثر مردم هدفشان استفاده از بهترین خاویار موجود در دنیاست، به همین جهت صادرات و واردات خاویار در اکثر کشورها رایج می باشد و پرورش خاویار در کشورهای مختلفی صورت می گیرد.

اما خاویار انواع مختلفی دارد که برای مصرف بهترین خاویار باید بهترین نوع آن را بشناسید و آن را از بهترن تولید کنندگان تهیه کنید. اگر شما هم مایل هستید تا با بهترین خاویار ایران و بهترین خاویار جهان آشنا شوید با ما همراه باشید تا پس از ذکر مقدمه ای کوتاه در خصوص انواع مختلف خاویار بهترین نوع آن را نیز به شما معرفی کنیم.

انواع خاویار

بهترین خاویار

برند های مختلفی در دنیا وجود دارند که انواع مختلف خاویار را تولید و عرضه می کنند. از هر گونه از ماهیان خاویاری نوعی خاص از خاویار استحصال می شود. همه آن ها دارای خواص فراوانی برای بدن هستند و در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری ها نیز کاربرد دارند. استحصال تخم ماهیان خاویاری از سال های پیش در دنیا رایج بوده است. این ماده غذایی اصیل از تخم بارور نشده ماهیان خاویاری بدست می آید. از 27 گونه ماهى خاويارى تقريبا تمام آنها تخم قابل مصرف دارند اما عمدتا بلوگا، سوروگا، آسترا و برى انواع غالب و محبوب در بازار خاویار می‌ باشند. اکنون به معرفی محبوب ترین انواع خاویار می پردازیم:

1. خاويار بلوگا

این نوع خاویار از فیل ماهی استحصال می شود و به عنوان یکی از محبوب‌ ترین و گران‌ قیمت‌ ترین انواع خاویار شناخته می‌ شود که دانه‌ های آن بزرگ‌ تر از سایر خاویار ها است و بافت آن‌ نیز کره‌ ای و خامه‌ ای است. فیل ماهی از ماهيان بزرگى است كه مى‌ تواند تا 15 پا رشد كند و وزنی به حدود 3000 پوند داشته باشد. اين ماهى بومى درياى خزر است و خاويار استحصال شده از ان نیز بسيار قوى بوده و بو و طعم زهم محصولات دريايى را نداشته و رنگ بندى آن از خاكسترى تا سیاه متغير است و نام مستعارخاويار سياه را از آن خود کرده است و تبدیل به مروارید سیاه دریا شده است.

2. خاويار كالوگا

كالوگا يكى ديگر از خاویار های محبوب است و به گفته برخی از افراد طعم آن به بلوگا نزديک است. خاويار كالوگا نيز بافت یکنواختی داشته و طعم ملايم كره‌ اى نمكى دارد.

3. خاويار آسترا

خاویار آسترا دارای دانه‌ های کوچک‌ تر از خاویار بلوگا است و رنگ آن از قهوه‌ ای تا طلایی متغیر است. آسترا طلایی، کمیاب ترین نوع خاویار آسترا است که طعمی عالی دارد.هرچه تخم‌ ها سبک‌ تر باشند، ماهی پیرتر و خاویار آسترا گران‌ تر خواهد بود. به لحاظ طعم اين خاويار طعم شورى طبيعى دريايى دارد. این خاویار محبوب از از ماهی قره ‌برون يا چالباش که از گونه تاس‌ ماهيان است استحصال می ‌شود. تخم های خاویار آسترا نسبت به دیگر ماهیان خاویاری سفت تر است و طعمی گردویی دارد. در روسیه این نوع ماهی خاویاری بیشتر از دیگر گونه ها، پرورش داده می شود.

4. خاويار سوروگا

از دو گونه بومى ديگر درياى خزر سيبرى و اوزون برون استحصال مى‌ گردد. سايز تخم این ماهی نسبتا ريز بوده، تنوع رنگى خوبى داشته و از خاويارهاى پر تقاضا می باشد. خاویار سوروگا با طعم متمایز و کره‌ ای خود، خاویاری کلاسیک است و از محبوب‌ ترین محصولات غذایی دریایی شناخته می‌ شود.

5. خاويار برى

خاويار برى نام تجارى خاويار استحصال شده از ماهى خاويارى سيبرى مى‌ باشد. منشاء اين ماهى درياى كاسپين بوده و شهرت آن به بافت كرمى و رنگ خاکستری ماتمایل به قهوه‌ اى آن مى‌ باشد. ماهى خاويارى سيبرى از ماهيان سايز كوچک مى‌ باشد.

6. خاویار بلوگا الماس

خاویار بلوگا الماس بهترین و گران‌ قیمت‌ ترین و کمیاب‌ ترین نوعخاویار در جهان است. این نوع خاویار از ماهیان خاویاری بلوگا آلبینو بدست می‌ آید. این ماهیان در آب‌ های دریای خزر زندگی می‌ کنند و خاویار تولید شده توسط آن‌ ها به دلیل رنگ طلایی و روشن منحصر به فرد، بازار جهانی را به خود جلب کرده است. خاویار الماس ایرانی دارای دانه‌ های مشخص و رنگ طلایی و روشن است. این خاویار طعمی بی‌ نظیر و کره‌ ای دارد. همچنین، قیمت این محصول به دلیل کمیاب و خاص بودن، طعم فوق‌ العاده و کیفیت بالا، همواره گران‌ تر از سایر همتایان خود بوده است.

خاویار بلوگا الماس نیز از نظر درجه‌ بندی رنگ به سه گروه، تیره، متوسط و روشن‌ تقسیم‌ بندی‌ می‌ شود. هرچه رنگ خاویار روشن‌ تر باشد، قیمت آن بالاتر می‌ رود. تاريخچه خاويار الماس به ايران قديم بر مى‌ گردد. كه مزه انحصارى اين خاويار را كشف كرده بودند، در آن زمان اعتقاد بر نیروزا بودن این خاویار بود. بر طبق گفته ها اسكندر در زمان لشكركشى به ايران اولين بار این خاويار را امتحان كرده و پتر كبير تزار افسانه‌ اى روس، نيز به اين خاويار كمياب بسيار علاقه‌ مند بوده است.

بهترین خاویار ایران و جهان

بهترین خاویار

وقتى قرار است بهترين نوع خاويار را انتخاب كنيم، ایران، تاريخچه مبسوطى در تامين خاويار براى طرفداران این محصول دریایی محبوب در كل كشور و اکثر نقاط جهان داشته است. اما بهترين خاويار دنیا کدام است؟ بهترین خاویار ایران کدام است؟

با اینکه طعم انواع مختلف خاویار با یک دیگر تفاوت های اندکی دارد با این وجود نقش ذائقه افراد در انتخاب بهترین خاویار نقش مهمی دارد. برای برخی افراد بهترین خاویار دنیا خوش طعم ترین آن است. برخی نیز به لحاظ خواص بهترین خاویار دنیا را انتخاب می کنند. در ایران نیز انواع مختلف خاویار وجود دارد که در انتخاب بهترین خاویار ایران باید به خواص آن توجه کرد. بسیاری از مردم دنیا نیز این ماده غذایی را به لحاظ خواص بی نظیرش بسیار استفاده می کنند و برای آن ها نیز خواص خاویار، عامل تعیین کننده بهترین خاویار دنیا است.

مردم ایران و سایر کشورهای دنیا به دنبال بهترین برند خاویار هستند تا خریدی با آسودگی خاطر را تجربه کنند. خصوصا امروزه که برخی از افراد سودجو از بازار پرتقاضای محصولات خاویاری استفاده کرده و محصولات با کیفیت پایین را عرضه می کند. با این حال می توان گفت قطعا بهترین خاویار ایران و جهان، خاویار بلوگا الماس است که به خاطر خواص فراوان و بی‌شمار، سایز دانه ها و رنگ ویژه اش به عنوان بهترین خاویار دنیا و بهترین خاویار ایران شناخته شده است. بعد از بلوگا الماس، دیگر انواع خاویار درجه یک جهان خاویار آسترا و کالوگا هستند.

خاویارهای بلوگا، آسترا و سوروگا به عنوان سه گونه محبوب و گران‌ قیمت بهترین انواع خاویار شناخته می‌ شوند. در ایران، خاویارهای تولید شده از ماهیان خاویاری ایرانی که به تاس‌ ماهیان نیز شهرت دارند، از بهترین انواع خاویار جهان شمرده می‌ شوند. این ماهی‌ها در استان‌های شمالی کشور، مخصوصاً گیلان و مازندران، پرورش داده شده و به علاوه مصرف داخلی، به خارج از ایران نیز صادر می‌ شوند. به طور کلی، خاویارهای با کیفیت باید شکلی کروی داشته باشند و طعم آن‌ها باید لطیف باشد. در واقع خاویارهای درجه یک، در برخی مواقع می‌ توانند طعمی شبیه به فندق داشته باشند.

قیمت بهترین خاویار جهان

بر طبق كتاب ركوردهاى جهانى گينس گرانبهاترين خاويار در گزارش‌ ها خاويار بلوگا الماس بوده است كه همانطور که گفته شد از ماهي بلوگا البينو استحصال شده و بسيار كمياب مى‌ باشد.علاوه بر خاویار بلوگا الماس استحصال شده از ماهى خاويارى البينو، خاويار بلوگا برداشت شده از فيل ماهى نیز جزء گرانبهاترين خاويارهاى جهان مى‌ باشد. برای اطلاع از قیمت خاویار الماس و بلوگا می توانید به مقاله لینک شده در این بخش یا صفحه محصولات فروشگاه خاویار کالچر سر بزنید.

بهترین برند خاویار

خاويار با كيفيت عالى مربوط به كشورهاى حاشيه درياى خزر مى‌ باشد كه زيستگاه اصلى ماهيان خاويارى مانند بلوگا، آسترا و سوروگا مى‌ باشد. سال‌ هاى طولانى ايران و روسيه در بازار خاويار پيش رو بوده‌ اند و توليد كننده پرتقاضا ترین و بهترین خاویار جهان می باشند. در سال‌ هاى اخير به دلیل تقاضای بالا برای خاویار، کشورهای چين و آمريکا نيز به اين مجموعه اضافه شده‌ اند. اما به یاد داشته باشید که برای رسیدن به طعم بهترین خاویار جهان باید خاویار را از بهترین برند تولید کننده تهیه کنید. تولید کنندگان بسیاری در ایران و جهان وجود دارند که بهترین خاویار را به شما ارائه می دهند. بنابراین در هنگام خرید حتما توجه کنید و بهترین برند خاویار را انتخاب نمایید.

هرچه برند تولید کننده معتبر تر باشد شما با اطمینان بیشتری می توانید خاویاری با کیفیت تهیه کنید. بنابراین اصالت برند و قدمت و پیشینه مثبت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. مجموعه آبزی گستران ساعی، با نام برند خاویار کالچر، به عنوان اولین تولید کننده خاویار در ایران و بهترین برند خاویار، انواع خاویار را با بالا ترین کیفیت به بازار عرضه می کند. بنابراین اگر قصد خرید خاویار بلوگا الماس یا دیگر انواع خاویار را دارید می توانید به صفحه محصولات وب سایت خاویار کالچر سر بزنید و با ما طعم این الماس دریا را تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *