خوراک و غذا

طرز تهیه ماهی سوخاری با خاویار (همراه با سس ویژه)

طرز تهیه ماهی سوخاری با خاویار به همراه سس مخصوص

ماهی سوخاری یکی از پرطرفدارترین و گران ترین غذاهای دریایی در سراسر جهان بوده و طبق آمار، این غذای خوشمزه بعد از غذاهای فست فودی در دسته پرطرفدارترین غذاهای جهان قرار گرفته است. طرز تهیه این غذا بسیار ساده است و فقطط با چند مرحله ساده می توانید ماهی سوخاری خوش طعمی را در منزلتان تهیه کنید؛ به همین جهت قصد داریم در ادامه مراحل آماده سازی و طبخ ماهی سوخاری با خاویار را برایتان شرح دهیم تا بدین صورت بتوانید این غذای خوشمزه را آماده کنید و از خواص آن برای سلامتی تان استفاده کنید.

مزه دار کردن ماهی سوخاری

طرز تهیه ماهی سوخاری با خاویار

مواد لازم:

مواد لازممیزان لازم
فیله ماهی500 گرم
آرد سوخاری1 پیمانه
آرد سفید1 پیمانه
تخم مرغ1 عدد
پیاز1 عدد متوسط
خاویار ارگانیک و تازهبه میزان لازم
روغنبرای سرخ کردن به میزان لازم
سیر1 حبه
نمک، فلفل و ادویه ماهیبه میزان لازم

مراحل مزه دار کردن ماهی:

  1. برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا باید درون شکم ماهی را خالی کنید، آن را فیله کنید و نسبت به شستشوی آن اقدام کنید. (می توانید از هر ماهی که دوست دارید استفاده کنید.)
  2. برای مزه دار کردن آن نیز می توانید پیاز و سیر را خلالی کرده و به همراه ادویه دلخواهتان روی ماهی ها بریزید و تا جایی که می توانید پیازها را روی ماهی مالش دهید تا مزه زخم آن گرفته شود؛ حال به مدت 2 ساعت ماهی را درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
  3. داخل کاسه ای تخم مرغ ها را بشکنید و به آن نمک اضافه کنید؛ با چنگال کمی مخلوط کنید تا تخم مرغ باز شود. حال در دو ظرف دیگر بردارید و در آنها آرد و پودر سوخاری را بریزید و کنار بگذارید. (می توانید از پودر سوخاری درشت و ریز استفاده کنید؛ کاملا سلیقه ای است.)
  4. ماهی ها را از یخچال خارج کنید و پیازها را از آن جدا کنید؛ ماهی را درون آرد قرار دهید و کامل آن را زیر و رو کنید تا تمامی قسمت های آن به آرد آغشته شود. ماهی را پس از آرد درون تخم مرغ بزنید و در پودر سوخاری غلت دهید تا بدین صورت تمامی قسمت های آن آغشته شود.
  5. تقریبا ماهی های شما آماده است اما برای مزه بهتر آن می توانید ماهی ها را مجدد به مدت 15 دقیقه درون یخچال قرار دهید تا استراحت کند و تمامی مواد جذب فیله ها شود.

مراحل سرخ کردن و سرو ماهی سوخاری با خاویار:

  1. تابه ای را روی حرارت قرار دهید، و درون آن مقدار مناسبی روغن بریزید به گونه ای که نصف ماهیتابه تان را روغن گرفته باشد.
  2. برای سرخ کردن این ماهی ها لازم است آن ها را از یخچال خارج کنید و به عنوان آخرین مرحله فیله ها را چک کنید و اطمینان حاصل کنید که تمامی اطراف آن به پودر سوخاری آغشته شده باشد.
  3. پس از داغ شدن روغن می توانید فیله ها را درون آن سرخ کرده و در ظرف مناسب قرار دهید؛ به منظور کاهش روغن آن می توانید چند دستمال کاغذی در ظرف قرار دهید تا روغن اضافه فیله ها را به خود بکشد.
  4. برای سرو آن نیز فیله ها را در ظرف مناسب قرار دهید و روی آن را با خاویار، سبزی تازه و گوجه گیلاسی دیزاین کنید.

این غذای خوشمزه در دسته بندی فینگرفود خاویار قرار گرفته می توانید آن را برای میهمانی ها و دورهمی های دوستانه یا خانوادگی تان تهیه کنید.

طرز تهیه ماهی سوخاری با خاویار

پخت ماهی سوخاری در فر

برای سرخ شدن ماهی می توانید از فر نیز استفاده کنید؛ این روش کاملا رژیمی بوده و برای افرادی که به روغن علاقه ندارند یا چربی بالایی دارند مناسب و سالم است. شما باید پس از آغشته کردن ماهی به مواد سوخاری، آن را به مدت 15 دقیقه در فر گرم شده با درجه 200 سانتی گراد قرار دهید. ضمن اینکه بهتراست روی ظرف ماهی ها یک فویل بکشید تا به صورت کامل پخته شود؛ به منظور طعم بهتر می توانید مقداری آبلیمو به ماهیتان اضافه کنید، در نهایت پس از خارج کردن از فر فیله ها را با خاویار سرو کنید.

طرز تهیه ماهی سرخ شده پفکی

در صورتی که قصد دارید این غذای خوشمزه را به صورت پفکی تهیه کنید باید فیله را به قطعات ریز خرد کره و سپس درون موادی مانند: ماالشعیر، آرد برنج، نشاسته، بکینگ پودر، نمک، فلفل، تخم مرغ و غیره قرار دهید و اجازه دهید به مدت 15 دقیقه درون یخچال استراحت کند.

طرز تهیه سس ماهی سوخاری با خاویار

مواد لازممیزان لازم
خامه صبحانه3 قاشق غذاخوری
آبلیمو1 قاشق غذاخوری
سس خردل1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفلبه میزان لازم

برای تهیه سس این ماهی سوخاری خوشمزه باید ابتدا خامه را به همراه سس خردل درون کاسه ای بریزید و حسابی مخلوط کنید تا یکدست شود؛ حال به آن آبلیمو، نمک و فلفل اضافه کنید و در ظرف مورد نظر آن را سرو کنید.

نکات مهم برای تهیه ماهی سوخاری با خاویار

طرز تهیه ماهی سوخاری با خاویار و سس مخصوص

سرخ کردن ماهی یکی از مهم ترین مراحل در تهیه ماهی سوخاری با خاویار بوده و شما می توانید با رعایت چند نکته ساده ماهی را به صورت کاملا سرخ و خوشمزه آماده کنید. در ادامه به این نکات مهم اشاره می کنیم:

  1. انتخاب روغن مناسب: برای سرخ کردن ماهی، بهتراست از روغن با نقطه دود بالا مانند روغن آفتابگردان، کانولا یا ذرت استفاده کنید. این روغن ها در دمای بالا پایدارتر هستند و طعم و بوی بهتری به ماهی می دهند.
  2. حفظ دمای روغن: دمای روغن باید در محدوده 175 تا 180 درجه سانتیگراد باشد؛ اگر دما خیلی پایین باشد، ماهی چرب می شود و اگر دما بیش از حد بالا باشد، ماهی سوخته و تلخ می شود.
  3. زمان سرخ کردن: هر طرف ماهی را حدود 3 الی 5 دقیقه سرخ کنید تا پوسته آن طلایی و خوش رنگ شود؛ در این مورد زیاده روی نکنید تا ماهی تان نسوزد.
  4. زمان خارج کردن: زمانی که ماهی سرخ شد، بلافاصله آن را از روغن خارج کنید تا اضافه چربی آن گرفته شود. می توانید به منظور کاهش روغن آن از کاغذ های جاذب روغن استفاده کنید.
  5. ادویه مناسب: در صورتی که ادویه ماهی نداشتید می توانید از پودر سیر و آویشن استفاده کنید تا بدین صورت ماهی خوشمزه ای را درست کنید.
  6. روش سرو: روش سرو ماهی تا حد خیلی زیادی مانند سرو میگو بوده و می توانید آن را با خاویار، سبزیجات تازه، گوجه گیلاسی و یا هر ماده غذایی دیگر سرو کنید.
  7. مزه ماهی: اگر از مزه اصلی و پایه ماهی خوشتان نمی آید می توانید یک قاشق غذاخوری سس مایونز به آن اضافه کنید تا بدین صورت بوی آن گرفته شده و مزه آن نیز کمی تغییر کند.
  8. ماهی: انتخاب ماهی اهمیت فراوانی در این قسمت داشته و با توجه به ذائقه تان باید ماهی مورد نظر تان را تهیه کنید. (پیشنهاد می شود از ماهی بدون استخوان و فیله استفاده کنید.)

جمع بندی

همانطور که متوجه شده اید این غذای خوشمزه به سادگی تهیه می شود، و امروزه به دلیل خواص بسیار زیادی که دارد در دسته پرطرفدارترین غذاها قرار گرفته است؛ اما در صورتی که قصد دارید از تمامی خواص ماهی و خاویار آن به صورت کامل بهتره مند شوید لازم است به هنگام خرید خاویار، از برند شناخته شده و معتبر خریداری کنید تا بدین صورت از کیفیت محصولتان اطمینان داشته باشید. بهتراست به هنگام خرید ماهی نیز از ماهی مورد علاقه تان استفاده کنید تا بدین صورت طعم آن برایتان لذیذتر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *