خوراک و غذا, سرو و نگهداری

خوردن خاویار در ماه مبارک رمضان و خواص آن برای روزه داری

خوردن خاویار در ماه مبارک رمضان و خواص آن برای روزه داری

مصرف خاویار از نظر شرعی حلال است. خاویار خواص بسیار زیادی دارد، از این رو مصرف خاویار در ماه مبارک رمضان بسیار توصیه می شود. ما نیز در این مطلب قصد داریم خواص مختلف خاویار برای روزه داران، بهترین نوع خاویار برای مصرف روزه داران، بهترین روش مصرف خاویار برای روزه داران، بهترین روش نگهداری و بسته بندی آن در ماه رمضان، بهترین زمان خوردن خاویار در ماه رمضان، میزان مصرف خاویار در ماه رمضان را بیان کنیم تا بتوانید در این ماه مبارک بهترین تغذیه را داشته باشید.

خاویار چیست؟

خاویار تخم ماهیان استروژن است و یکی از لوکس ترین و گران بها ترین محصولات غذایی جهان می باشد. اما در لیست با ارزش ترین محصولات غذایی دو محصول که خواستگاه آن کشور عزیزمان ایران است به چشم می خورد.

  1. مروارید سیاه
  2. طلای سرخ (زعفران)

در ماه مبارک رمضان یکی از پر استفاده ترین ادویه ها همین زعفران است و اکنون نیز خاویار به عنوان یک ماده غذایی لوکس و مفید خوراک برخی روزه داران شده است. در بسیاری از آمارهای رسمی در جهان مهمترین شاخصی که با آن ایران را می شناسند همین مروارید سیاه است. مروارید سیاه که اولین بار توسط ایرانیان کشف و عمل آوری شد. ایرانیان نخستین مردمانی بودند که تخم ماهیان استروژن یا همان تاس ماهیان را مصرف و به جهانیان معرفی کردند. آب های خزر زیستگاه انواع ماهیان خاویاری شامل ،ازون برون ، قره برون، چالباش و مهمترین و گران قیمت ترین آن ها فیل ماهی می باشد.

این محصول ارزشمند به علت دارا بودن مواد مغذی و ویتامین ها مختلف به عنوان غنی ترین محصول جهان شناخته می شود و به عنوان یک مولتی ویتامین طبیعی در اختیار نوع بشر قرار گرفته است تا از این محصول در احیای قوای جسمی بهره لازم را ببرد. مروارید سیاه به دلیل بالا بودن پروتئین ، امگا 3، آهن، روی، پتاسیم، فسفر و انواع ویتامین های گروه B و به دلیل انرژی بالا و نداشتن هیچ گونه قند در درمان انواع بیماری و احیای بدن موثر است. ماهیان خاویاری به 27 گونه تقسیم بندی می شوند اما فقط 6 دسته از آن در دریای خزر یافت می شود.

چه مقدار خاویار و کدام نوع خاویار برای روزه داران مناسب است؟

خاویار برای روزه

همانطور که گفته شد خاویار انواع مختلفی دارد و بهترین نوع خاویار، خاویار بلوگا الماس است که بالا ترین کیفیت و بیشترین خواص را دارد. البته برای بهره بردن از خواص فوق العاده این مروارید سیاه می توانید از انواع آن بهره ببرید اما با کیفیت ترین نوع آن همانطور که گفته شد بلوگا الماس است. اگر می خواهید از این غذای کامل و خوشمزه به عنوان وعده کامل غذایی استفاده کنید هر دو هفته یک بار باید آن را مصرف کنید. اما اگر می خواهید به صورت روزانه آن را مصرف کنید می توانید هر روز در کنار وعده افطارتان آن را میل کنید. (بهتر است به صورت یک روز در میان در کنار غذا سرو کنید.) بهترین مقدار برای مصرف خاویار نیز به صورت روزانه یک الی دو قاشق چای خوری است.

روش مصرف خاویار برای روزه داران

به طور کلی بهترین زمان مصرف خاویار در ماه رمضان موقع افطار است. اما فارغ از نوع خاویار، این ماده غذایی در ماه رمضان به چندین روش مختلف مصرف می شود:

  1. مصرف خاویار خام: خاویار خام بدون پردازش و تازه مصرف می شود؛ برای میل کردن خاویار تازه می توانید آن را همراه با کمی نان تست یا نان تازه مصرف کنید.
  2. خاویار پاستوریزه: خاویار پاستوریزه به دلیل پاستوریزه شدن به مدت طولانی تری قابل نگهداری است؛ خاویار پاستوریزه امروزه توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده و از آن به عنوان تزئین غذا یا در کنار غذا و سالاد مصرف می شود.
  3. خاویار با سیب زمینی: خاویار و سیب زمینی در کنار هم منبع کامل و مغذی هستند که شما می توانید از آن به این شیوه در ماه رمضان استفاده کنید.
  4. دیزاین غذا با خاویار: شما می توانید میز افطار تان را با دورچین خاویار دیزاین کنید و لذت ببرید؛ مخصوصا اگر ضیافت بزرگی در پیش دارید. می توانید از خاویار برای دیزاین انواع سالاد، پلاستا و … استفاده کنید.
  5. خاویار با تخم مرغ: یکی از خوشمزه ترین ترکیب های خاویار، خاویار و تخم مرغ است که سرشار از پروتئین است و قوای شما را در طول روز حفظ کرده و سبب می شود تا دیر تر احساس گرسنگی کنید.

بهترین روش نگهداری و بسته بندی خاویار برای مصرف در ماه رمضان

خاویار برای روزه
  • چرخه زنجيره سرد خاويار تا زمان مصرف نبايد شكسته شود. بهتر است خاويار در خنکترين قسمت يخچال 0 درجه سانتی‌گراد (حدود 32 درجه فارنهايت) و ترجيحا در بسته بندى‌هاى هواگيرى شده و در كنار پک هاى يخ براى حفظ دماى ايده‌آل نگهدارى شود.
  • برای نگهداری طولانی مدت لازم است خاویار را در ظروف شیشه ای نگهداری کنید.
  • پس از باز کردن درب خاویار بهترین زمان برای مصرف آن یک هفته می باشد.
  • خاویار تازه را می توانید از 4 تا 6 هفته نگهداری کنید.

بهترین روش خرید خاویار در ماه رمضان

اما بهترین روش برای خرید خاویار در ماه مبارک رمضان خرید به صورت آنلاین از سایت خاویار کالچر است. شما می توانید در هر شهر و یا کشوری که هستید به صورت آنلاین در هر فصل سال خرید کنید. بهترین و پر خاصیت ترین مواد غذایی که در ماه مبارک رمضان می توانید خریداری و مصرف کنید خاویار است؛ چرا که به دلیل وجود ویتامین های زیادی که دارد می تواند قوای بدنیتان را تامین کند تا در طول روز کمتر دچار گرسنگی شوید.

کلام آخر

در ماه مبارک رمضان سعی کنید از خوردن غذاهای شور، چرب و فست فودی خودداری کنید؛ از مصرف سبزیجات، خاویار، گوشت ها و … غافل نشوید. چرا که کمبود ویتامین و پروتئین ها می تواند سبب بروز بیماری ها و مشکلاتی برای شما شود. امیدواریم از این مقاله نهایت لذت را برده باشید؛ شما می توانید برای خرید خاویار اصل و با کیفیت از قسمت فروشگاه خاویار کالچر در هر کجای جهان که هستید سفارش تان را ثبت کنید و در سریع ترین زمان آن را درب منزل تحویل بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *